Nowe Przepisy

niedziela, 22 grudnia 2013

Masa Cukrowa


Witam Serdecznie
Podzielę się przepisem na masę cukrową którą można wykorzystać do zdobienia tortów , ciast lub jak w moim przypadku zrobienia ozdobnej choinki :) Taka masa jest jadalna jedyny minus to to że jest bardzo słodka :)

Przygotowałam białą masę ale można użyć barwników spożywczych i ją zabarwić na kolor jaki chcemy



Będziemy potrzebować :
z takiej porcji możemy nakryć tort o średnicy około 24 cm

450 g cukru pudru
18 g masła
6 g żelatyny
30 ml wody
50 g glukozy w proszku

Link do filmu z przygotowania :Masa Cukrowa


Link do drugiego filmu z przygotowania: Masy cukrowa biała i kolorowa 
https://www.youtube.com/watch?v=pp7QxNzIvYI




Przygotowanie :

  1. do rondelka wlewam wodę dodaję żelatynę , mieszam i odstawiam na 10 minut
  2. po 10 minutach dodaję do żelatyny masło , glukozę
  3. rondelek stawiam na gaz i mieszając rozpuszczam składniki
  4. należy tak podgrzewać żeby nie doprowadzić do zagotowania masy
  5. wszystko powinno się rozpuścić tak żeby powstał jednolity płyn

Po rozpuszczeniu żelatyny z innymi składnikami przygotuję masę cukrową

  1. do miski wsypuję cukier puder
  2. dodaję masę z rondelka i wszystko na początku mieszam łyżką ( dlatego że płyn z rondelka jest gorący :)
  3. następnie wyrabiam dłonią w misce
  4. a na koniec wykładam masę cukrową na blat i wyrabiam ręką aż powstanie gładka jednolita masa (blat można podsypywać cukrem pudrem)
Masa cukrowa jest już gotowa teraz zrobię z niej choinki :)


Pozdrawiam Babcia Ewa







10 komentarzy :

  1. Ja zazwyczaj nie jem masy cukrowej - straszliwie jest słodka... Za t mój Tato ją uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie czy jak chce dodać barwnik sypki do masy to muszę go najpierw delikatnie rozrobić w wodzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej rozpuścić go w kilku kroplach wody , łatwiej będzie go rozprowadzić w masie

      Usuń
  3. Przepis fajny ja użyłam 2łyżek odciśniętego soku z czarnej porzeczki zamiast wody i dodałam tylko 1 szklankę cukru pudru. Po wysuszeniu masy myślałam że będzie bardziej łamliwa i łatwiejsza do krojenia, a była trochę twarda. Wszystko resztę robiłam według przepisu

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, przez jaki czas i gdzie można przechowywać masę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej użyć ją od razu , czyli rozwałkować i udekorować ciasto lub uformować z niej ozdoby . Ponieważ szybko obsycha i z każdą godziną staje się coraz twardsza i trudniej ją rozwałkować lub modelować . Na krótki czas żeby nie obsychała można zawinąć w folię spożywczą lub wilgotną ( nie mokrą ) ściereczkę , wtedy powinna dłużej zachować plastyczność .

      Usuń
  5. mam pytanie, jak dlugo moge przechowywac figurki z masy cukrowej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam z masy na przykład choinkę jest opisana w innym wpisie . Nadal stoi i ma się dobrze :)

      Usuń
    2. Kiedy trzeba dodać barwnik

      Usuń
    3. Gdy jest gotowa, to masę można podzielić na mniejsze kawałki i dodać barwnik i jeszcze raz wyrobić aby rozprowadzić barwnik.

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.