Nowe Przepisy

wtorek, 11 czerwca 2013

Pierogi z Truskawkami

pierogi z truskawkami

Witam Serdecznie
Zostało mi kilka truskawek więc postanowiłam zrobić z nimi pierogi.

Do przygotowania pierogów z truskawkami będziemy potrzebować:

Z podanych proporcji wyjdzie około 40 szt. pierogów

na ciasto:
350 g mąki pszennej (typ 450,500 lub 550)
125 ml gorącej wody
1 jajko ( jajko L)
1 łyżka oleju
1/2 łyżeczki soli

oraz:
około 40 szt. średnich truskawek

do polania pierogów:
jogurt naturalny, śmietana lub masło
i cukier


Link do filmu z przepisem: Pierogi z truskawkami


Przygotowanie :

I. Przepis na ciasto na pierogi bez jajek: Ciasto bez jajek
II. Przepis na ciasto na pierogi z mąki pełnoziarnistej: Przepis

Najpierw przygotuję ciasto:
Do miski wsypuję mąkę, dodaję sól, wodę, olej i mieszam przez chwilę łyżką. Następnie dodaję jajko i jeszcze przez chwilę mieszam tak aby jajko połączyło się z ciastem.

Następnie ciasto wykładam na blat i wyrabiam około 3 minut, tak aby stało się gładkie, lśniące i elastyczne.

Gotowe ciasto zawijam w folię spożywczą i odkładam na około 30 minut aby odpoczęło.

Przygotowanie truskawek:
W międzyczasie truskawki obieram z szypułek, dokładnie płuczę i osuszam ręcznikiem papierowym. Jeżeli mam większe truskawki to przekrawam je na pół.

Po 30 minutach lepienie pierogów:
Ciasto rozwałkowuję na blacie lekko podsypanym mąką, na grubość około 2 milimetrów, z rozwałkowanego ciasta wykrawam krążki. Zbieram skrawki i zawijam w folię spożywczą, po wylepieniu pierogów zagniotę, ponownie rozwałkuję i wykroję krążki.

Krążki nakrywam ściereczką aby ciasto nie obsychało i lepię pierogi. Krążek ciasta delikatnie rozciągam w palcach, kładę na nim truskawkę i dokładnie zlepiam.
Zlepione pierogi układam na ściereczce i nakrywam ściereczka aby nie obsychały.

Gotowanie pierogów z truskawkami:
Do wody w której będę gotowała pierogi dodaję łyżkę oleju i szczyptę soli.
Do gotującej wody wkładam partiami pierogi i gotuję od momentu wrzucenia około 3 minut. Następnie wyjmuję łyżką cedzakową.

Pierogi możemy polać jogurtem naturalny z cukrem lub śmietaną z cukrem, polać masłem, to już kwestia gustu.

Pierogi z truskawkami są gotowe, można podawać. Życzę miłego lepienia i smacznego.
Pozdrawiam Babcia Ewa 

14 komentarzy :

  1. Kocham pierogi z truskawkami!
    Pozdrawiam i zapraszam do udziału w konkursie :
    http://myszkagotuje.blogspot.com/2013/06/konkurs-na-pierwsze-urodziny-bloga.html

    OdpowiedzUsuń
  2. super ,ja uwielbiam z jagodami

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj zjadłabym, nawet o takiej późnej porze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wychodzi idealne do slodkich pierogów (musze je przetestować na słono). Bardzo sie ciesze, ze istnieje "babciny" blog z najlepszymi poradami.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja bym chciała zapytać jakie ciasto do tych pierogów jest lepsze. Przyznam, że jestem laikiem w robieniu pierogów ale te wyglądają tak smakowicie, że nie sposób się oprzeć. Słyszałam, że lepsze jest ciasto z jajkiem, ponieważ to "bez" może się rozlatywać ze względu na farsz, zaś z drugiej strony, że ciasto z jajkiem jest twardsze i lepiej smakuje to drugie. Babciu Ewo, proszę powiedz, które z nich powinnam zrobić?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudne pytanie , które ciasto lepsze jedno i drugie ma swoje zalety i oba są dobre :) ale chyba jednak proponowała bym zrobić to ciasto z jajkiem chociaż trudniej jest je rozwałkować od ciasta na pierogi bez jajek . Pozdrawiam serdecznie mam nadzieję że pomogłam .

      Usuń
  6. Pierwszy raz robiłam pierogi. Byłam przerażona ale zdeterminowana. Wyszły idealne, ani jeden się nie rozkleił! :) Wspaniały przepis. Strona dodana do ulubionych. Na pewno będę częstym bywalcem. Super, że są ludzie, którzy publikują przepisy dla takich samouków jak ja. Mąż zapowiedział już, że nie będzie jeździł na pierogi do Teściowej, haha:) Pozdrawiam serdecznie Paulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że pierogi się udały, mąż zadowolony i bardzo , bardzo mi miło za te ciepło słowa
      Pozdrawiam serdecznie Panią i Męża :)

      Usuń
  7. Można mrozić takie pierogi, lecz nieugotowane?
    Z pozdrowieniami Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nie mroziłam ale wiem że można mrozić nie ugotowane pierogi , po ulepieniu najlepiej rozłożyć na talerzu, tacce i włożyć do lodówki lub zamrażalnika gdy się schłodzą, przełożyć do pojemnika i wstawić do zamrażalnika.

      Usuń
  8. Ja ciasto z Pani przepisu zrobiłam, czekam aż odpocznie i biorę się za dalszą część robienia pierogów :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam przepis! Super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że pierogi smakowały
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.