Nowe Przepisy

czwartek, 22 maja 2014

Pierogi z Brokułem

Witam serdecznie
Propozycja na pyszne pierogi z brokułem dla osób lubiących brokuł.

Będziemy potrzebować:
proporcje na około 25 pierogów

na ciasto:
300 g mąki pszennej
150 ml wrzątku
1 łyżka stołowa oleju
szczypta soli

na farsz:
300 g brokułu
130 g białego sera
60 g żółtego sera
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego (można dać więcej)
do smaku sól, pieprz


Link do filmu z przygotowania : Pierogów z brokułem


Przygotowanie :
Najpierw gotuję brokuł.
Brokuł wrzucam do gotującej się wody lekko osolonej i posłodzonej i gotuję od momentu ponownego zagotowania się wody około 5 minut. Następnie odcedzam i dostawiam do wystudzenia

W tym czasie gdy gotuję brokuł przygotuję ciasto na pierogi:
  1. Do miski wsypuję mąkę dodaję sól, olej i wrzącą wodę
  2. wszystko razem mieszam łyżką żeby składniki się połączyły
  3. Następnie ciasto wyrabiam w misce ręką przez około 3 minuty tak żeby powstała jednolita masa (jeżeli nie mamy wystarczająco dużej miski możemy ciasto wyłożyć na blat i wyrabiać na blacie )
  4. Tak przygotowane ciasto nakrywam w misce ściereczką  lub zawijam w folię spożywczą i odstawiam żeby odpoczęło na około 30 minut.
Przepisy na ciasto na pierogi:
 Przygotowanie ciasta na pierogi bez jajek 
lub można przygotować ciasto z tego przepisu:
lub takie:

Ciasto gotowe , brokuł wystudzony teraz przygotuję farsz:
  1. Żółty ser ścieram na tarce o średnich oczkach.
  2. Do miski daję brokuł i rozdrabniam blenderem na papkę – jeżeli nie mamy blendera brokuł możemy rozgnieść widelcem.
  1. Do rozdrobnionego brokułu dodaję żółty ser, biały ser, czosnek, przyprawy i wszystko razem dokładnie mieszam tak żeby powstała masa – sprawdzam smak i jeżeli trzeba to jeszcze doprawiam. Farsz jest gotowy.


Farsz i ciasto mam gotowe , czas na lepienie pierogów:
  1. Blat lekko podsypuję mąką i rozwałkuję ciasto na grubość około 2 milimetrów. Z rozwałkowanego ciasta wykrawam krążki (można szklanką lub foremką).
  2. Krążek biorę do ręki delikatnie rozciągam w palcach nakładam około 1 czubatej łyżeczki farszu.
  1. Teraz krążek składam na pół (farsz mam w środku ) brzeg mocno ściskam palcami raz koło razu tak żeby powstała falbanka – pieróg musi być dobrze sklejony aby farsz podczas gotowanie nie wypłynął ze środka .
  2. Zrobione pierogi układam na ściereczce jeżeli robię dużo pierogów to nakrywam je również ściereczką żeby nie obsychały zanim będę je gotowała

Gotowanie pierogów z brokułem:
  1. Pierogi wrzucam do lekko osolonej i gotującej się wody i od ponownego zagotowania się wody gotuję je około 3 minut
  2. Na patelni roztapiam masło
  3. Po wyjęciu ugotowanych pierogów polewam je roztopionym masłem .

Pierogi z brokułem są gotowe można podawać Życzę smacznego.
Pozdrawiam Babcia Ewa

13 komentarzy :

  1. Ewa, znowu zaskakujący przepis na nadzienie, wiem ,że do ciasta pierogowego można włożyć przeróżności, ale o brokułach nie pomyślałam , pyszny przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam brokuły, ale w takiej postacie jeszcze nie miałam okazji spróbować :) Wspaniale wyglądają, a kolorek fenomenalny :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A tu znowu takie smakołyki - mój ulubiony brokuł i do tego w pierogach. Porywam kilka.
    Pozdrawiam serdecznie Weronika

    OdpowiedzUsuń
  4. Z brokułem pierogów nie jadłam, a ponieważ lubię to warzywo, to taki farsz musi być przepyszny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierogi zapewne pyszne, własnie robię dla wnuczka wg tego przepisu. Ale ja dziekuję za pokazanie, że można je rozkładać na ścierce a nie na czymś co nalezy podsypac mąką. Może dla wielu oczywiste ale dla mnie nowość, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, mam nadzieję że wnuczkowi smakowały pierogi.
      Pozdrawiam serdecznie Panią i Wnuczka

      Usuń
  6. Wspaniałe pierogi, wczoraj wykorzystałam przepis na farsz. Tylko zamiast czosnku granulowanego dałam świeży. Pierogi pyszne! Dziękuję za przepis, z odpowiednią adnotacją umieszczę u siebie na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że pierogi smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miły komentarz ♥ ♥ ♥

      Usuń
  7. Bardzo dobre,tez zrobilismy,pierwszy raz z brokulami,kawaleczek masla bezposrednio na talerz z goracymi pierogami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pierogi smakowały i dziękuję za miły komentarz. Pozdrawiam serdecznie 💖😘

      Usuń
  8. Pyszne,pierwszy raz z brokulami,my kawaleczek masla bezposrednio na gorace pierogi.

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.