Nowe Przepisy

poniedziałek, 21 listopada 2022

Śledzie po cygańsku – pyszna sałatka śledziowa


Witam serdecznie i zapraszam na pyszne śledzie po cygańsku. Już kiedyś umieszczałam ten przepis na kanale i wiele osób sobie go chwaliło, więc w ramach przypomnienia i odświeżenia umieszczam jeszcze raz.
Sałatkę śledziową polecam, bo jest bardzo smaczna.

Do przygotowania śledzi po cygańsku będziemy potrzebowali:

około 500 gramów filetów śledziowych a’la Matias

1 średnia cebula – około 100 gramów

150 gramów papryki marynowanej

100 gramów pieczarek marynowanych lub grzybów leśnych

150 gramów ogórków konserwowych

na sos:

4 łyżki ketchupu pikantnego lub łagodnego (użyłam pikantnego)

2 łyżeczki z górką musztardy (użyłam chrzanowej)

4 łyżki oleju (użyłam rzepakowego)

1 duży ząbek czosnku

do smaku: sól, pieprz, papryka ostra cukier


Link do filmiku z przepisem na: Śledzie po cygańsku




Przygotowanie:

Filety śledziowe są słone, więc przed przygotowaniem sałatki moczę je w zimnej wodzie, przez około 2-3 godziny, w zależności jak słone mam śledzie.

Podczas moczenia zmieniam wodę.

Gdy śledzie są już wymoczone, to je dokładnie osuszam ręcznikiem papierowym, kroję na mniejsze kawałki i przekładam do salaterki.

Cebulę, ogórki, paprykę kroję w drobną kostkę i dodaję do śledzi. Pieczarki kroję w plasterki i również dodaję do śledzi.

Na koniec przygotowuję sos. Czosnek drobniutko kroję i przekłam do miseczki. Dodaję do niego olej, ketchup, musztardę, doprawiam i dokładnie mieszam, sos jest gotowy.

Sos dodaję do sałatki, mieszam i odstawiam na około 2 godziny, żeby sałatka przeszła smakiem.

Śledzie po cygańsku są gotowe, życzę smacznego.

Pozdrawiam Babcia Ewa

Prześlij komentarz

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.