Nowe Przepisy

poniedziałek, 20 września 2021

Placek z jabłkami który przygotujesz w 3 minuty plus pieczenie i obieranie jabłek :) Przepyszny jabłecznik

Witam serdecznie, dzisiaj propozycja na przepyszny i bardzo prosty w przygotowaniu placek z jabłkami. Ciasto przygotujemy w około 3 minutki (samo miksowanie :), trzeba dodać do tego jeszcze pieczenie, przygotowanie jabłek oraz składników, ale tytułem chciałam zachęcić większą ilość osób na kliknięcie w przepis, bo ciasto naprawdę warto upiec. Życzę udanego wypieku i smacznego.

Do przygotowania placka z jabłkami będziemy potrzebowali:

Użyłam foremki o wymiarach 34 cm x 24 cm

320 g mąki pszennej (typ do 550) – około 2 szklanek (szklanka 250 ml)

4 jajka rozmiar L

140 ml oleju – (to jest około 130 gramów oleju- użyłam rzepakowego)

140 g cukru – troszkę więcej niż ½ szklanki o pojemności 250 ml

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka sody

2 łyżeczki cukru waniliowego lub wanilinowego

szczypta soli

i około 700 g jabłek przed obraniem – użyłam antonówek


Link do filmiku z przepisem na: Placek jabłkowy


Przygotowanie:

Do miski wybijam jajka, dodaję cukier i przez chwilę miksuję na wysokich obrotach, tak żeby cukier się rozpuścił.

Następnie cały czas miksując dodaję olej, proszek, sodę, sól, cukier waniliowy i stopniowo mąkę. Całość przez chwilę miksuję, tak żeby składniki się połączył i ciasto było bez grudek.

Gdy ciasto mam gotowe, to obieram jabłka i kroję na mniejsze kawałki, pokrojone dodaję do ciasta i całość dokładnie mieszam.

Tak przygotowanie ciasto przekładam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i równo rozprowadzam.

Pieczenie ciasta:

Ciasto wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180°C na drugą od dołu półkę i piekę do suchego patyczka około 35 minut. Piekarnik mam ustawiony na grzanie góra dół, bez używania termoobiegu. Długość pieczenia zależy od piekarnika i wielkości foremki.

Upieczone wyjmuję z foremki i odstawiam do wystudzenia. Gotowe możemy dodatkowo oprószyć cukrem pudrem lub cukrem pudrem z cynamonem.

Placek jabłkowy jest gotowy, życzę udanego wypieku i smacznego.

Pozdrawiam Babcia Ewa

Prześlij komentarz

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.