Nowe Przepisy

wtorek, 9 lutego 2016

Jak zrobić zacierkę do zupy – przepis

Przygotowanie zacierka
Witam serdecznie
Umieściłam przed chwilą zupę z zacierką więc pomyślałam że nakręcę również osobny filmik z przygotowania samej zacierki którą można wykorzystać do różnego rodzaju zup zamiast makaronu lub do przygotowania zupy mlecznej.

Będziemy potrzebować:

100 g mąki pszennej
1 jajko
szczypta soli





Przygotowanie:
  1. Do miseczki wsypuję mąkę dodaję szczyptę soli i jajko.
  2. Na początki składniki w miseczce mieszam palcem, następnie zagniatam. Gdy składniki wstępnie się połączą ciasto wykładam na blat i zagniatam przez chwilę aż wrobię całą mąkę w ciasto. Ciasto powinno być dość sztywne (twarde).
  3. Z wyrobionego ciasta odrywam po kawałeczku ciasta i formuję małe wałeczki (możemy formować w palcach lub na dłoni, dokładnie pokazałam to na filmiku).
  4. Zacierkę układam na papierze lub na tacce, ściereczce.
  5. Zacierkę dodaję do zupy pod koniec gotowania i gotuję do miękkości około 5 minut.
Tak przygotowana zacierka idealnie nadaje się do zup warzywnych lub mlecznych. Życzę smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa 



zacierka skład

formowanie zacierki

5 komentarzy :

  1. Ja ciasto trę na tarce o grubych oczkach. Szybciej ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No można ale ja lubię skubać ciasto (miałam nawet pokazać na filmiku ale zapomniałam pokazać że można zetrzeć:)

      Usuń
  2. No i wreszcie zrobię zacierki dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Renata Kozłowska25 lutego 2016 11:31

    zawsze marzyło mi sieciasto na zacierkę (mama robiła nam często zacierkę na mleku), którą uwielbiałam. teraz sama zrobię. dziękujęza przepis i ciepło pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.