Nowe Przepisy

środa, 19 lutego 2014

Zapiekanka z Brokułem i Ryżem


Witam Serdecznie

Podzielę się przepisem na pyszną zapiekankę z brokułem i ryżem . Idealnie nadaje się do podania na obiad jest syta i bardzo smaczna .


Będziemy potrzebować :

500 g filetu z piersi kurczaka
500 g brokułu
300 g ryżu
5 jajek
200 g sera żółtego
380 g kubek śmietany ( użyłam 18%)

olej do smażenia

przyprawy :
papryka słodka ,papryka ostra
pieprz , sól , pieprz ziołowy

plus zioła do sosu
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka bazylii

użyłam naczynia 22 cm x 22 cm

Link do filmu z przygotowania : Zapiekanki z brokułem i ryżem 
https://www.youtube.com/watch?v=hT8gVk3RAns



Przygotowanie :

Zaczynam od przygotowania składników zapiekanki :
  1. Ryż gotuję według przepisu na opakowaniu
  2. Brokuł dzielę na mniejsze kawałki i blanszuję – W garnku gotuję wodę lekko osoloną i osłodzoną i do gotującej wody wrzucam brokuł na około 3 minuty ( cały czas trzymając garnek na gazie :) wody mam tyle żeby brokuł był cały zamoczony w wodzie .
  3. Następnie brokuł odcedzam na durszlaku i odstawiam do odsączenia

  1. Pierś z kurczaka dokładnie myję , osuszam i kroję w nie za dużą kostkę
  2. pokrojoną pierś podsmażam na patelni z rozgrzanym olejem
  3. gdy się podsmaży doprawiam pierś solą , pieprzem , papryka ostrą , papryką słodką i pierzem ziołowym , mieszam i podsmażam jeszcze około 5 minut
  1. Ser żółty ścieram na tarce o średnich oczkach

Przygotowanie sosu
  1. Do miski wlewam jajka dodaję śmietanę i roztrzepuję rózgą aż się połączą
  2. następnie dodaję zioła , sól i mieszam
  3. na koniec do sosu dodaję starty ser żółty i wszystko razem dokładnie mieszam

Składniki zapiekanki mam już gotowe teraz będę je układała warstwowo w naczyniu do zapiekania.

  1. Na dno naczynia daję połowę ryżu , na ryż połowę piersi z kurczaka , na pierś połowę brokułu i polewam 1/3 sosu
  2. Teraz znowu układam pozostały ryż , na ryż pozostałą pierś z kurczaka i brokuł ( brokuł można ułożyć różyczkami do góry żeby po upieczeniu zapiekanka ładnie się prezentowała w naczyniu ) i górę polewam pozostałym sosem ( sos nakładam łyżką , żeby ser żółty był równo ułożony na górze )
Zapiekanie zapiekanki  
  1. Tak przygotowaną zapiekankę wstawiam do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na środkową półkę i zapiekam około 30 minut - ogrzewanie mam włączone góra – dół bez termoobiegu .

Zapiekanka z brokułem i ryżem jest gotowa Życzę smacznego


Pozdrawiam Babcia Ewa  





15 komentarzy :

  1. Wspaniała zapiekanka, bardzo smakowicie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapiekanki z brokułami są przepyszne. Twoja wygląda bardzo smacznie. Dawno już nie robiłam z tym smacznym warzywkiem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda ze nie ma podanych kcal w 100 g :) ale wyglada pycha , mam kolejne danie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie liczę kalorii dlatego nie podaje :) ale wydaje mi się że nie ma dużo :)

      Usuń
  4. Rozumiem, że zapieka to Pani bez przykrycia?

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna zapiekanka! Była dziś na obiad :D Niestety trochę sucha - myślę, że być może 25 minut w piekarniku i więcej śmietany (dałam tylko 300) spowodowałoby , że byłaby lepsza:) Ale i tak super :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego była sucha bo za mało śmietany ale cieszę się że smakowała :)
      Pozdrawiam serdecznie .

      Usuń
    2. A jeszcze wpadłam na takie coś że może ryż był ugotowany al dente i wchłoną wilgotność zapiekanki ( ale nie jestem pewna bo sama to wymyśliłam :)

      Usuń

  6. Babciu podajesz proporcje do sosu ile przypraw ale do kurczaka juz nie... może powiesz ile dajesz mniej wiecej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doprawiam tak na oko przyprawami z punktu 6.
      Pozdrawaim serdecznie

      Usuń
  7. Zapiekana wyszła bardzo smaczna :) myślę że pozostanie u mnie w menu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że zapiekanka smakował.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.