Nowe Przepisy

piątek, 10 stycznia 2014

Ciasto z kremem Pomarańczowym


Witam Serdecznie
Zrobiłam ciasto z kremem pomarańczowym wyszło pyszne wszystkim smakowało :) więc podzielę się przepisem


Będziemy potrzebować :

300 g mąki pszennej ( poznańskiej )
100 g cukru pudru
120 g masła lub margaryny
skórka otarta z jednej cytryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko ( całe)
1 żółtko
krem pomarańczowy przepis w linku poniżej 

tłuszcz do wysmarowania foremki

Użyłam foremki na tartę o średnicy 24 cm

Link do filmu z przygotowania : Ciasta z kremem pomarańczowym 

Przygotowanie :

Krem pomarańczowy przygotowałam wcześniej według przepisu

przygotowanie ciasta :

  1. Na blat wysypuję mąkę dodaję masło (lub margarynę ) i pocierając dłońmi łączę mąkę z tłuszczem – jeżeli chcemy to możemy masło z mąką posiekać nożem ja wolę zrobić to dłońmi
  2. do tak połączonych składników dodaję : proszek do pieczenia , cukier puder , otartą skórkę z cytryny i na środek jajka - jajka daję na środek żeby nie wypłynęły na blat :)
  3. na początku mieszam składniki palcem ze względu na jajka które mogą wypłynąć a następnie zagniatam
  4. zagniatam ciasto do momentu aż powstanie jednolita masa
  5. następnie ciasto zawijam w folię spożywczą i wkładam do lodówki na około 30 minut

po 30 minutach

  1. Foremkę smaruję tłuszczem
  2. ciasto wykładam na blat lekko podsypany mąką i je rozwałkowuję na wielkość foremki
  3. jeżeli ciasto podczas wałkowania klei się do wałka możemy wałek oprószyć mąką ( używam drewnianego wałka i to się sprawdza )
  4. ciasto nawijam na wałek i przenoszę do foremki
  5. foremkę wyklejam ciastem razem z bokami , (skrawki ciasta które zostają użyję do dekoracji zrobię z nich kratkę na kremie )
  6. na ciasto nakładam krem pomarańczowy i równo go rozsmarowuję
  7. Skrawki ciasta zagniatam i cienko rozwałkowuję
  8. z rozwałkowanego ciasta wykrawam za pomocą radełka wąskie paski
  9. i je układam na kremie tworząc kratkę

Pieczenia ciasta pomarańczowego

  1. Ciasto wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na środkową półkę
  2. piekarnik mam ustawiony góra dół bez termoobiegu
  3. Ciasto piekłam około 35 minut
  4. Po upieczeniu ciasto w foremce odstawiam do wystudzenia na około 4 godziny

Ciasto pomarańczowe jest gotowe życzę smacznego


Pozdrawiam Babcia Ewa  








2 komentarze :

  1. Bardzo pomysłowe wykorzystanie kremu i efektowne, o smaku nie wspomnę, pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam z kremem cytrynowym ale wieki temu. Pomarańczowy też musi być pyszny. Zawsze jestem pod wrażeniem tych cudnych krateczek. :)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.