Nowe Przepisy

czwartek, 5 grudnia 2013

Pierogi z Kapustą i Grzybami

Pierogi z Kapustą Kiszoną i Grzybami

Witam Serdecznie
Podzielę się moim sposobem robienia pierogów z kapustą kiszoną i grzybami , są bardzo dobre przynajmniej tak mówią domownicy ( spróbowali by coś innego powiedzieć :). Jeżeli ktoś jeszcze nie robił takich pierogów to polecam wypróbować mój przepis. 

Do przygotowania pierogów będziemy potrzebować:

z podanych proporcji wyjdzie około 60 pierogów

na farsz:
700 g kapusty kiszonej (odciśniętej)
40 g suszonych grzybów
około 150 g cebuli
2 listki laurowe
4 ziarenka ziela angielskiego
do smaku: sól, pieprz
olej do smażenia

na ciasto:
700 g mąki pszennej (typ 450, 500 lub 550)
250 ml gorącej wody
2 jajka
2 łyżki oleju
1 łyżeczka soli

gotowe pierogi możemy polać roztopionym masłem lub olejem lnianym

Link do filmu z przygotowania: Pierogi z kapustą kiszoną i grzybami  




Przygotowanie :

Najpierw przygotuję farsz na pierogi:
Grzyby:
Suszone grzyby dokładnie płuczę na sicie (durszlaku) pod bieżącą wodą, przekładam do garnka i zalewam niewielką ilością zimnej wody i odstawiam do namoczenia na kilka godzin. Następnie jeżeli trzeba to odlewam niewielką ilość wody, garnek stawiam na gazie i gotuję do miękkości grzybów około 30 -35 minut. Ugotowane odcedzam, odstawiam do wystudzenia i kroję drobniutko.


Kapusta:
Odciśniętą kapustę kiszoną kroję na mniejsze kawałki na desce i przekładam do garnka. Następnie kapustę zalewam niewielką ilością wody (tak żeby nie była cała przykryta) dodaję ziele angielskie i listki laurowe. Garnek stawiam na gazie i gotuję do miękkości około 30 – 35 minut. Ugotowaną kapustę dokładnie odsączam na durszlaku z wody i wyjmuję ziele angielskie oraz listki laurowe.


Smażenie:
Cebulę kroję w drobną kostkę.
Teraz na patelni na rozgrzanym oleju smażę cebulę przez około 5 minut, tak żeby się zeszkliła. Następnie do cebuli dodaję pokrojone grzyby, kapustę, doprawiam solą, pieprzem i całość jeszcze smażę około 5 minut. Farsz jest gotowy.


Przygotowanie ciasta na pierogi:
Do miski wsypuję mąkę dodaję sól, olej, gorącą wodę i mieszam łyżką, tak żeby składniki wstępnie się połączyły. Następnie dodaję jajka i nadal mieszam ciasto łyżką aż jajka połączą się z ciastem.


Teraz ciasto wykładam na blat i wyrabiam przez kilka minut aż stanie się gładkie i elastyczne.
Wyrobione ciasto wkładam do miski oprószonej mąką i nakrywam ściereczką lub folią spożywczą, ciasto dostawiam na około 30 minut aby odpoczęło.


Lepienie pierogów:
Odcinam kawałek ciasta i rozwałkowuję na grubość około 2 milimetrów, aby łatwiej był rozwałkować ciasto blat podsypuję niewielką ilością mąki.
Z rozwałkowanego ciasta wykrawam krążki szklanką lub foremką. Skrawki ciasta zagniatam i nakrywam ściereczką aby ciasto nie obsychało.


Krążek ciasta delikatnie rozciągam palcami i nakładam farsz (około 2 łyżeczek), składam na pół i zlepiam dokładnie pieroga.
Zlepione pierogi układam na ściereczce lub na blacie podsypanym mąką, pierogi nakrywam ściereczką aby nie obsychały.
Rozwałkowuję pozostałe ciasto i wylepiam do końca pierogi.


Gotowanie pierogów z kiszoną kapustą i grzybami:
Do wody w której będę gotowała pierogi dodaję około jednej łyżeczki soli (ilość soli zależy od ilości wody w garnku) oraz około dwóch łyżek oleju i zagotowuję wodę.
Do gotującej się wody wrzucam partiami pierogi i gotuję od momentu wypłynięcia pierogów około 3 minut.


Następnie pierogi wyjmuję łyżką cedzakową i polewam roztopionym masłem, możemy również polać olejem lnianym.

Pierogi z kapustą kiszoną i grzybami ą gotowe, można podawać. Życzę smacznego.
Pozdrawiam Babcia Ewa

16 komentarzy :

  1. Znów danie z kapustą...ale sie lubicie nade mną pastwić. A ja tak lubię kapustkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie "brzuchate" śliczne pierogi!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja już po składnikach i proporcjach widzę, że muszą być rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie nadziane :) Ale u mnie w domu wolimy pierogi za słodkiej kapusty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. składniki na farsz trzeba przesmażyć na patelni

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja do farszu dodaje jeszcze sos grzybowy instant tak poprostu wsypuje zawartosc opakowania go do calosci wtedy maja lepszy smaczek moja mama tak robila;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie skorzystałabym z przepisu, w którym byłyby jakieś sztuczności ;)

      Usuń
  7. Witam Pani Babciu:) jutro zabieram się za robienie pierożków z Pani przepisu:) Mam nadzieje że wyjdą mi takie dobre jak Pani żeby Robuś nie narzekał;) pozdrawiam Joanna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że pierogi się udały a Robusiowi :) smakowały , a jak powie że nie to wałkiem go przez głowę :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Właśnie jestem w trakcie gotowania pierogów. Wyszło mi 45 sztuk, ale wykrawałam foremką o średnicy 9 cm i faszerowałam je "od serca". Jednakowoż wałkowałam na tyle cienko, że zostało mi sporo ciasta. Czy surowe ciasto można przechować w lodówce albo zamrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto można zamrozić a jak będzie Pani robiła pierogi ponownie to przed wałkowaniem wyjąć wcześniej aby się rozmroziło, przerobić kilka razy i wałkować :).
      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych, spokojnych i wesołych świąt Bożego Narodzenia

      Usuń
  9. Pyszne pierogi , dziekuje za przepis . Pierwszy raz robienie pierogow przynioslo mi frajde , miekie ciasto i smaczny farsz. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że pierogi smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  10. Przygotowuję farsz na jutro z tym, że do podlania kapusty daję wodę po grzybkach :) uwielbiamy zapach i smak grzybów. Mam nadzieję, ze to wzmocni grzybową nutę w farszu. Grzyby też trochę inaczej przygotowuję, zalewam wrzątkiem i po mniej więcej godzinie są gotowe do dalszej obróbki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swój sposób na przygotowanie farszu, ważne aby pierogi smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych i wesołych świat ♥

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.