Nowe Przepisy

czwartek, 21 listopada 2013

Powidło do piernika

Witam Serdecznie
Będę robiła ciastka pierniczki z nadzieniem i piernik więc najpierw przygotuję powidło do piernika. Jest proste w przygotowaniu a bardzo smaczne :)

Będziemy potrzebować:
z tych proporcji wychodzi około 500 ml powidła do piernika

500 ml powideł śliwkowych
100 g suszonych śliwek bez pestek
1 łyżeczka cynamonu
otarta skórka z jednej pomarańczy
sok wyciśnięty z połowy pomarańczy
2 gwiazdki anyżu

garnek i blender


Link do filmu z przygotowania: Powidło  do piernika


Przygotowanie:
  1. Do garnka przekładam powidło śliwkowe, dodaję cynamon, suszone śliwki, anyż.
  2. Pomarańcze dokładnie myję i ocieram na tarce skórkę (bezpośrednio do garnka), ścieram tylko tą pomarańczową skórkę bez białej skórki.

  3. Następnie przekrawam na pół pomarańcze i wyciskam z jednej połowy sok i dodaję do garnka.
  4. Wszystkie składniki powidła do pierników mam już w garnku dokładnie mieszam i i garnek stawiam na gazie.

  5. Od momentu zagotowania gotuję na wolnym ogniu około 10 minut.
  6. Następnie garnek zdejmuję z gazu wyjmuję gwiazdki anyżu a pozostałe składniki za pomocą blendera rozdrabniam tak żeby powstałą jednolita masa.


Powidło do piernika jest już gotowe życzę udanych wypieków. Ja osobiście powidła do pierników użyję do zrobienia pierniczków z nadzieniem i piernika przekładanego.
Pozdrawiam Babcia Ewa


4 komentarze :

  1. powidła do piernika rzecz niezbędna:d

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie skoro nie posiadam własnego powidla to mam kupić i to powidło sklepowe mam zrobić według tego przepisu? Bo chciałam upiec piernik myślałam że takim że sloika posmaruje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak oczywiście może być powidło śliwkowe ze sklepu, ja miałam własne to je użyłam.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego wypieku ♥

      Usuń
  3. Do wykonania tych powideł użyłam dżemu truskawkowego :) (wolałam użyć własnej roboty dżemu truskawkowego niż śliwkowego ze sklepu) reszta składników bez zmian. Jak wyszło ? Rewelacja, naprawde świetny przepis. Kosystencja wyszła idealna, smak też doskonały :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.