Nowe Przepisy

wtorek, 19 listopada 2013

Leniwe Pierogi


Witam Serdecznie
Podzielę się przepisem na Leniwe Pierogi jak sama nazwa wskazuje to takie pierogi tylko że bez sklejania :) a robione podobnie do kopytek.


Będziemy potrzebować :

150 g ugotowanych ziemniaków
150 g mąki ziemniaczanej
400 g białego sera ( ja użyłam półtłustego )
3 jajka
50 g maki pszennej do podsypania blatu

do polania leniwych pierogów :
1 łyżka masła
1 łyżka bułki tartej

maszynka do mielenia mięsa

Link do filmu z przygotowania :Leniwe Pierogi

Przygotowanie :

Zaczynam od przygotowania ziemniaków , obieram , gotuję do miękkości i odstawiam do wystudzenia .

  1. Teraz w maszynce do mielenia mięsa zmielę zimne ziemniaki razem z białym serem
  2. zmieloną masę ziemniaczano - serową przekładam do miski
  3. dodaję jajka , mąkę ziemniaczaną i doprawiam solą
  4. wszystko razem mieszam do połączenia się składników ( masa może być trochę klejąca ale proszę się tym nie przejmować bo po wyłożeniu na blat podsypany mąką będzie łatwo uformować w wałek )
  5. taką masę wykładam na blat podsypany obficie mąką , formuję jedną kulę i dzielę ją na dwie równe części
  6. z każdej z części ciasta formuję dłońmi wałek o grubości około 3 centymetrów
  7. wałek kroję na kawałki o długości około 2 -3 centymetrów pod skosem


W czasie gdy przygotowuję ciasto nastawiam w garnku wodę na leniwe pierogi którą lekko solę

  1. tak pokrojone leniwe pierogi wrzucam do gotującej się wody i gotuję je tak długo aż wypłyną na wierzch wody , następnie wyjmuje na talerz
  2. na patelni roztapiam masło i do roztopionego tłuszczu dodaję bułkę tartą chwilę jeszcze razem podsmażam
  3. takim masłem z bułką polewam leniwe pierogi na talerzu ( można również polać leniwe pierogi roztopioną słoninką ze skwarkami :)

Leniwe pierogi są już gotowe życzę smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa  





2 komentarze :

  1. Smak dzieciństwa ! U mnie moja babcia je robiła z cynamonem a do tego cieplutki mus jabłkowy albo śliwkowy ! Oj dobre czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te pierogi zarówno z dodatkiem ziemniaków jak i z samym serem :)
    Zapraszam serdecznie do mnie i do polubienia mojego bloga https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.