Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 28 października 2013

Przygotowanie Maku do Ciast


Witam Serdecznie
Żeby przygotować pyszne wypieki z masą makową wcześniej trzeba przygotować mak . W tym wpisie opiszę tylko parzenie maku i to będzie bazowa masa do której będę dodawała różne dodatki w zależności od tego jakie ciasto będę robiła .
Będziemy potrzebować :

ilość suchego maku zależy od tego ile potrzebować będziemy do wypieku ja zrobiłam z 500 g

500 g suchego maku
1 litr mleka lub wody

gaza
durszlak lub sito
maszynka do mielenia mięsa z najdrobniejszym sitkiem

z takiej porcji maku wyjdzie około 800 g maku po zmieleniu   

Link do filmu z przygotowania: Mak do ciast
https://www.youtube.com/watch?v=luDrcqGCK4k




Przygotowanie :
  1. Mleko (lub wodę ) zagotowuję w garnku
  2. Do gotującego się mleka wsypuję mak i gotuję razem przez  5 minut
  3. Następnie garnek nakrywam pokrywką i odstawiam na około 4 godziny.
  4. Po tym czasie odcedzam mak na durszlaku wyłożonym gazą ( tak żeby mak nie przeszedł )
  5. i odstawiam do odsączenia , można delikatnie ściskać gazę żeby lepiej odcisnąć mak.
  6. Odciśnięty mak mielę w maszynce do mięsa przez najdrobniejsze sitko
  7. po zmieleniu przepuszczam mak jeszcze raz przez maszynkę – dwa razy w zupełności wystarczy ale jeżeli chcemy to można jeszcze raz go zmielić :)

Zmieloną masę makową bez dodatków można przełożyć do woreczków i zamrozić .
Ja użyłam 300 g masy makowej od razu do drożdżówek a pozostałe 500 g zamroziłam i użyję w późniejszym terminie do ciasta.



Pozdrawiam Babcia Ewa  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...