Nowe Przepisy

poniedziałek, 4 lutego 2013

Pieczone Jabłka w Cieście Francuskim


Dzisiaj zaprezentuje jak zrobić Pieczone Jabłka w Cieście Francuskim . Takie jabłka nadają się jako deser jak i dodatek do kawy jeżeli przyjdą „ szybcy goście” (na filmie pomyliłam się i powiedziałam że jak przyjdą szybcy goście to można.... zamiast jeżeli przyjdą niespodziewani goście to można szybko zrobić takie jabłuszka :) , oczywiście w domu mieli ubaw po pachy z tego przejęzyczenia ) ale wracając do tematu .  

Będziemy potrzebowali :

ciasto francuskie (przygotowane wcześniej na blogu znajduje się przepis)
jabłka kilka sztuk najlepiej kwaśne
cynamon
goździki
rodzynki
śliwki suszone bez pestek
cukier puder do posypania


Link do filmu z przygotowanie : Pieczone Jabłka w Cieście Francuskim


Przygotowanie :

Jabłka obieramy i drylujemy nie przekrawając ich bo będziemy je faszerować bakaliami . Ja do tego używam nożyka do obierania . Następnie faszerujemy je kilkoma rodzynkami śliwkami , goździkami i dokładnie obsypujemy z wierzchu cynamonem. 
Jabłka są gotowe do zapakowania w ciasto francuskie. Ciasto francuskie wyjmujemy z lodówki i wałkujemy je na prostokąt , za pomocą radełka kroimy na duże części tak aby jabłko się w nim całe zmieściło. Bierzemy kawałek ciasta i zawijamy w nie jabłko , tak żeby powstała kula .
Teraz układam na blasze żeby miejsce łączenia się ciasta było od spodu wtedy jabłka podczas pieczenia się nie rozkleją. Piekarnik mam rozgrzany do 230 stopni i wkładamy blachę około 12 minut , jeżeli użyjemy termoobiegu będą szybciej . Na koniec można przed podaniem oprószyć cukrem pudrem , pomimo nie używania cukru jabłka są słodkie . Smacznego  

Pozdrawiam Babcia Ewa






1 komentarz :

  1. Babciu Ewo muszę napisać, iż pieczone jabłka w cieście francuskim są na prawdę bardzo smaczne. Dziś przed południem miałam "szybkich gości" a, że miałam akurat przygotowane ciasto francuskie ponieważ jutro zamierzam zrobić ciasteczka, to też wykorzystałam część tego ciasta oraz Babci przepis i przygotowałam pieczone jabłka. W prawdzie nie miałam w domu goździków ale i tak gościom smakowało . Robi się je na prawdę szybko, łatwo i smakują rewelacyjnie.
    Pozdrawiam Basiusieńka:)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.