Nowe Przepisy

poniedziałek, 4 lutego 2013

Paluszki Francuskie

Witam Serdecznie
w poprzednim wpisie pokazałam i opisałam jak zrobić ciasto francuskie , samo ciasto jako tako nie nadaje się do jedzenia , więc czas aby pokazać co można z niego zrobić . Najpierw pokaże jak zrobić proste paluszki z ciasta francuskiego . Na końcu wpisu umieszczę również film z przygotowania paluszków.


Co będzie nam potrzebne :

ciasto francuskie ( które zrobiłam wcześniej ) lub kupione w markecie 
kminek
sól gruba
białko z 1 jajka
pędzelek do pomalowania ciasta białkiem
radełko do cięcia ciasta na paluszki


Link do filmu z przygotowaniem : Paluszki francuskie 




Przygotowanie : 

Na początku rozwałkowuje ciasto francuskie na prostokąt , gdy mam już rozwałkowane , pędzelkiem maluje je rozmąconym białkiem dzięki temu będą ładne złociste , następnie posypuje kminkiem , można też grubą solą ja nie używam soli wolę z samym kminkiem . 

Tak przygotowane ciasto kroję za pomocą radełka w paski o szerokości około jednego centymetra i układam na blasze z piekarnika. 

Piekarnik przed wstawieniem blachy mam rozgrzany do 230 stopni ( zawsze jeżeli coś robię z ciasta francuskiego to piekę w temperaturze 230 stopni wtedy ładnie rośnie) i dopiero wtedy wkładam blachę z paluszkami , pieką się około 10 minut można użyć termoobiegu wtedy będą szybciej . No i paluszki mamy gotowe . Smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa



Prześlij komentarz

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.