Nowe Przepisy

poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Babka marchewkowa – ciasto marchewkowe

babka marchewkowa
Witam serdecznie, tym razem propozycja na babkę marchewkową – ciasto marchewkowe, które możemy upiec w foremce do babki lub w blaszce. Ciasto marchewkowe jest bardzo smaczne, wilgotne i słodkie. Polecam wypróbować przepis.

Do przygotowania ciasta marchewkowego będziemy potrzebowali:

Foremka o pojemności około 2 L
Użyłam foremki z kominkiem o średnicy 24 cm i wysokości 11 cm

340 g mąki pszennej (typ od 450 do 550)
250 g cukru kryształ
200 ml oleju (około 216 g)- użyłam rzepakowego
320 g startej marchwi
4 jajka (rozmiar L)
1 łyżka soku z cytryny
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
szczypta soli

Link do filmiku z przepisem: Babka marchewkowa – ciasto marchewkowe


Przygotowanie:
Oczyszczoną i umytą marchew ścieram na tarce o średnich oczkach.

Do mąki dodaję sól, proszek do pieczenia, sodę i delikatnie mieszam.

Do miski wybijam jajka, dodaję cukier i przez chwilę miksuję na puszystą masę, tak aby masa zbielała.
Następnie dodaję olej, przez chwilę miksuję i dodaję marchew, sok z cytryny i jeszcze przez chwilę miksuję.
Następnie dodaję stopniowo mąkę i na wolnych obrotach miksera miksuję do połączenia się składników.

Tak przygotowane ciasto przekładam do foremki wysmarowanej margaryną lub masłem.

Pieczenia babki marchewkowej:
Ciasto wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180°C, na drugą od dołu półkę i piekę około 50-55 minut, do suchego patyczka. Długość pieczenia babki może się różnić od piekarnika.
Piekarnik mam ustawiony na grzanie góra dół bez używania termoobiegu.

Babkę po upieczeniu od razu wyjmuję z piekarnika, wybijam z foremki i odstawiam do wystudzenia – babka jest gotowa.
Wystudzoną babkę możemy posypać cukrem pudrem, udekorować polewą lub lukrem.

Na lukier będziemy potrzebowali:
około 150 g cukru pudru
1 łyżka zimnej wody
1 łyżka soku z cytryny
opcjonalnie barwnik

Do miseczki wlewam wodę, sok z cytryny, dodaję stopniowo cukier puder i energicznie mieszam rózgą. Lukier powinien być dość gęsty, jeżeli jest za luźny to dodajemy więcej cukru pudru, a jeżeli za gęsty to możemy dodać odrobinę wody lub soku z cytryny.

Tak przygotowanym lukrem dekoruję babkę, dodatkowo możemy pozostawić troszkę białego lukru i dodać do niego barwnik spożywczy, ja dodałam łyżeczkę młodego mielonego jęczmienia i zabarwiłam lukier na zielono, i popisałam biały lukier.
Polukrowaną babkę odstawiam do zastygnięcia lukru.

Babka marchewkowa jest gotowa, życzę udanego wypieku i smacznego.
Pozdrawiam Babcia Ewa

Prześlij komentarz

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.