Nowe Przepisy

sobota, 30 sierpnia 2014

Szyszki z Ryżu Dmuchanego


Witam serdecznie
Propozycja na szyszki z ryżu dmuchanego , pyszny deser z mojej młodości dla dzieci i nie tylko :) .


Będziemy potrzebować:
z podanych proporcji wyjdzie około 50 szyszek

150 g ryżu dmuchanego
500 g krówek ( najlepiej ciągnących)
2 łyżki kakao prawdziwego
125 g masła

garnek


Link do filmu z przygotowania : Szyszek z ryżu dmuchanego
https://www.youtube.com/watch?v=ChQimmxLX-8



Przygotowanie :
  1. Przygotowanie jest bardzo proste do garnka daję masło , kakao , krówki .
  2. Garnek stawiam na gazie i na małym ogniu podgrzewam , mieszając aby wszystkie składniki się rozpuściły i powstałą jednolita masa – rozpuszczałam około 15 minut
  3. Gdy masę mam gotową garnek zdejmuję z gazu , do gorącej masy dodaję ryż dmuchany i całość dokładnie mieszam .
  4. Po wymieszaniu od razu formuję szyszki ( można kulki ) , dłonie nawilżam w zimnej wodzie nabieram do dłoni masę i formuję w dłoniach szyszkę ściskając .
  5. Gotową szyszkę odkładam na papier do pieczenie ( można tackę ) i pozostawiam do wystudzenia i zastygnięcia .
Szyszki z ryżu dmuchanego są gotowe . Życzę smacznego.
Pozdrawiam Babcia Ewa







6 komentarzy :

  1. O, Matulu jaki to stary przepis. Przypomniałaś mi jak robiłam je kiedyś moim dzieciom, kiedy w sklepach nie było słodyczy. Dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to prawda stary jak świat a jakie były i są pyszne chociaż w sklepach pełno słodyczy :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Witam! :)
    Korzystam z twoich przepisów ostatnio bardzo często, jetem początkująca i wszystko wychodzi pyszne! Chciałam zapytać czy udostępniałaś już może tutaj przepis na bananowca? Przeszukiwałam trochę ale nic nie znalazłam a chciałam coś sprawdzonego. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że nie które przepisy się przydały i smakowały :) . Przepisu na bananowca niema na blogu ( ale postaram się zrobić w najbliższym czasie ).
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Po prostu smaki dzieciństwa - brawo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi ze przepis się podoba, to prawda szyszki to smaki dawnych czasów :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.