Nowe Przepisy

piątek, 25 kwietnia 2014

Puszysty Sernik na kruchym spodzie

Witam serdecznie
Podzielę się przepisem na pyszny i bardzo puszysty i wilgotny sernik na kruchym spodzie . Jest bardzo prosty w przygotowaniu i na pewno każdemu wyjdzie.

Będziemy potrzebować :

na ciasto :
300 g mąki pszennej
3 żółtka
150 g masła lub margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia

na masę serową :
1200 g sera białego pół tłustego w bloku ( dobrze odciśniętego ) 
10 jajek – rozdzielone białka od żółtek
400 g cukru pudru
150 g masła lub margaryny
100 g rodzynek
80 g mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki cukru waniliowego
kilka kropli aromatu cytrynowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Foremka o wymiarach 24 cm x 24 cm wtedy sernik jest wysoki 
ale można użyć foremki większej wtedy sernik jest niższy 

Przygotowanie :
Biały ser mielę w maszynce do mielenia mięsa. Można raz ,  dwukrotnie lub trzykrotnie zmielić ser ale to zależy od jakości sera. Ja zmieliłam dwa razy 

Najpierw przygotuję ciasto :
Na blat wysypuję mąkę dodaję tłuszcz (margarynę lub masło ) proszek do pieczenia i pocierając składniki dłońmi łącze je tak żeby powstały grudki jak kruszonka ( jeżeli chcemy składniki możemy posiekać nożem ja wolę to zrobić dłońmi )

Do tak połączonych składników,  dodaję żółtka i wyrabiam na jednolitą masę ( ciasto jest dość kruche )


Następnie zawijam ciasto w folię spożywczą (woreczek) i wkładam do zamrażalnika do schłodzenia na około 1 godzinę.

Ciasto się schładza, teraz przygotuję masę serową :
Masę przygotuję robotem ale można ją przygotować w makutrze lub mikserem w każdym przypadku kolejność przygotowania jest taka sama. Masę serową zaczynam przygotowywać pod koniec schładzania ciasta.

Do miski wsypuję cukier puder i tłuszcz ( margarynę lub masło ) i miksuję przez chwilę tak aby składniki się wymieszały (nie powstanie jednolita masa, bardziej grudki).
Następnie dodaję żółtka  i miksuję na puszystą masę, do takiej masy dodaję stopniowo zmielony ser i miksuję do połączenia się składników.

Gdy masa ładnie się połączy dodaję mąkę ziemniaczaną , aromat cytrynowy , proszek do pieczenia, cukier waniliowy i cały czas miksuję aż masa stanie się puszysta. Na sam koniec dodaję rodzynki i jeszcze przez chwilę miksuję.


Tak przygotowane ciasto dostawiam na czas ubicia białek.
Białka ubijam na sztywną pianę. Ubitą pianę dodaję do masy serowej i wszystko razem delikatnie mieszam za pomocą łyżki tak żeby się piana połączyła z masą


Ciasto i masę serową mam gotową teraz przełożę je do foremki :
Foremkę wysmarowałam dokładnie tłuszczem .

Z dobrze schłodzonego ciasta odcinam 2/3 ciasta i rozkruszam lub ścieram na tarce o grubych oczkach na dno foremki,  tak żeby całe dno było pokryte ciastem.
Na ciasto wykładam masę serową i równo rozprowadzam.

górę posypuję rozkruszonym pozostałym ciastem, tak żeby cała była równo pokryta.


Pieczenie sernika :
Blaszkę z sernikiem wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na druga od dołu półkę
Sernik piekę około 50 – 55 minut w piekarniku ogrzewanym góra dół bez używania termoobiegu
Po upieczeniu i wyłączeniu grzania , uchylam drzwiczki piekarnika i pozostawiam sernik w środku na około 20 minut
Po tym czasie wyjmuję sernik i odstawiam w blaszce do wystudzenia , po wystudzeniu wyjmuję z blaszki


Sernik na kruchym spodzie jest już gotowy można się częstować . Życzę udanych wypieków i smacznego .
Pozdrawiam Babcia Ewa  


10 komentarzy :

  1. Witam, odrabiam zaległości w odwiedzaniu zaprzyjaźnionych blogów, a tu wszędzie słodkości, których zarzekam się jeść przez miesiąc, bo po świętach pozostało w biodrach niestety.Taki sernik lubię najbardziej i choć wypiekam różne, to do tradycyjnych przepisów z radością wracam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. poproszę kawałek do ciasta:) sernik uwielbiam- każdy, a im więcej przepisów tym lepiej:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czy mogę do masy serowej dodać pokrojone brzoskwinie z puszki? Chodzi mi o to, czy nie rozrzedzę masy a zarazem zamoczę ciasto. jeszcze jedno, ile razy mielisz ser?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1) jeżeli mam bardzo dobry ser (zależy od mleczarni i jakości sera ) to mielę tylko raz , a jak nie to dwa razy .
      2) Do w ten sposób przygotowanej masy serowej nigdy nie dodawałam owoców , więc nie jestem pewna czy bardzo rozrzedzi masę serową ale dobrze osączone brzoskwinie nie powinny .

      W innym wpisie na blogu robiłam sernik z mandarynkami z puszki i dodawałam do masy serowej sernix . W tamtym przepisie mandarynki dodałam dopiero po wyłożeniu masy serowej do foremki i ułożyłam mandarynki na górze masy .
      link do przepisu :
      http://uwagababciagotuje.blogspot.com/2013/04/sernik-z-mandarynkami.html

      Mam nadzieję że trochę pomogłam .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Mam pytanie czy taki sernik moge upiec bez kruchego spodu i bez kruszonki na wierzchu? ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez kruszonki tak ale na spód przydało by się coś położyć jeżeli nie ciasto kruche to może rozkruszone herbatniki

      Usuń
  5. Mnie lepiej wyszło to ciasto, jak utarłam na tarce z grubymi otworami. Nie chciało mi się tak ładnie kruszyć. dziękuję za przepis, czekam czy mi wyjdzie Janina








    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że sernik wyszedł i smakował
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Do ciasta nie dodajemy cukru?

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.