Nowe Przepisy

niedziela, 2 lutego 2014

Deser z Twarogu i Kawy


Witam Serdecznie
Wczoraj trochę poeksperymentowałam i przygotowałam deser z twarogu i naparu kawy . Wyszedł dobry więc podzielę się przepisem :).


Będziemy potrzebować :

500 g sera białego ( nie kwaśnego ) ja użyłam chudego
3 łyżki śmietany 18 % - ilość śmietany zależy od wilgotności sera
150 g cukru pudru lub kryształu
60 ml mocnego naparu z kawy instant – jeżeli deser robimy dla dzieci to można użyć kawy bez kofeinowej
200 g herbatników
1 łyżka nutelli
20 g ryżu preparowanego
wiórka czekolady do ozdoby

Link do filmu z przygotowania Deseru z twarogiem i kawy 


Przygotowanie :
  1. W misce rozgniatam biały ser razem ze śmietaną ( ilość śmietany zależy od wilgotności sera ja miałam dobrze odciśnięty więc użyłam 3 łyżek śmietany )
  2. następnie dodaję cukier i za pomocą blendera łącze na jednolitą masę - można użyć zamiast blendera mikser
  3. do takiej masy dodaję nutellę i napar z kawy ( napar zrobiłam z 2 czubatych łyżeczek kawy instant )
  4. i wszystko razem miksuję do momentu uzyskania jednolitej masy
  5. masa serowa do deseru jest gotowa
  6. Herbatniki rozkruszam – żeby było łatwiej włożyłam je do woreczka i rozgniotłam wałkiem :)
Herbatniki gotowe , masa gotowa więc można nakładać do pucharków :)

  1. W pucharkach deser układam warstwowo
  2. najpierw masa serowa na nią herbatniki znowu masa i herbatniki i znowu masa
  3. górę posypuję ryżem preparowanym i wiórkami czekolady ( które zrobiłam z gorzkiej czekolady strugając ją nożem
  4. Przed podaniem należy deser schłodzić w lodówce przez co najmniej 1 godzinę

Deser jest gotowy życzę smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa






7 komentarzy :

  1. Bardzo fajny pomysł na deserek, sądząc po przygotowaniu kremowy i chrupiący. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny słodki deserek :) wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. i jak dla mnie bardzo smaczny,
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Pycha!! kocham Twojego bloga i mam nadzieję, że będziesz go nadal pisać, bo muszę się jeszcze tyyyyle od Ciebie nauczyć!

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.