Nowe Przepisy

wtorek, 19 marca 2013

Ciastka Kruche Kakaowo - Kokosowe ( wesołe buźki )



Witam Serdecznie
Naszła mnie dzisiaj ochota na coś słodkiego , upiekłam proste kruche ciasteczka a żeby wyglądały trochę weselej , udekorowałam je buźkami :)


Będziemy potrzebować :

400 g mąki pszennej ( poznańskiej )
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 żółtka
200g masła lub margaryny
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki śmietany gęstej
2 łyżki wiórek kokosowych
2 łyżki kakao

Przygotowanie :

Zaczynam od przygotowania ciasta kruchego . Na blat wysypuję mąkę , cukier puder , proszek do pieczenia i dodaję tłuszcz , zaczynam łączenie składników za pomocą pocierania dłoni . Po połączeniu składników dodaję żółtka i śmietanę . I wszystko razem łączę poprzez wyrabianie dłońmi . Gdy ciasto mam ładnie wyrobione dzielę je na dwie równe części , do jednej dodaję wiórka kokosowe i wyrabiam żeby się dobrze połączyły . Do drugiej części ciasta dodaję kakao i również wyrabiam . 
Mam dwa rodzaje ciasta o różnych kolorach . Wałkuje ciasto białe wycina za pomocą małej literatki ciastka o kształcie kółek układam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i dekoruję ciemnym ciastem , robię oczka buźki co mi przyjdzie do głowy :) (należy pamiętać aby w miarę mocno przydusić aby nie odpadły po pieczeniu ) . tak samo robię z ciemnym ciastem i dekoruję je białym. 
Blachę wstawiam do nagrzanego piekarnika 180 stopni i piekę około 15 minut . Ciastka są gotowe . Smacznego
Pozdrawiam Babcia Ewa




2 komentarze :

  1. Wyglądają pięknie, ale muszą być bardzo pracochłonne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam, calkiem niezle:) dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.