Nowe Przepisy

piątek, 29 sierpnia 2014

Sałatka Szwedzka na Zimę


Witam serdecznie
Propozycja na przepyszną sałatkę szwedzką na zimę . Jest bardzo prosta w przygotowaniu a rewelacyjnie smakuje , przynajmniej dla mnie i moich domowników .

Będziemy potrzebować :
z podanych proporcji wyjdzie około 9 słoików 500ml sałatki szwedzkiej

4 kg ogórków (najlepiej większych nie takich malutkich jak do słoików)
250 ml oleju
250 ml octu 10%
250 g cukru kryształ
1 pęczek natki pietruszki
2 łyżki soli do przetworów (około 60g)
3 duże ząbki czosnku
1 łyżkę pieprzu ziarnistego

Link do filmu z przygotowania : Sałatka szwedzka na zimę



Przygotowanie :

Słoiki i wieczka mam wyparzone i osuszone .

Najpierw przygotuję ogórki :
  1. Ogórki dokładnie myję ( szoruję ponieważ nie będę ich obierała ze skórki )
  2. Umyte kroję razem ze skórką w cienkie plasterki – można do tego użyć szatkownicy lub noża .
  3. Poszatkowane wkładam do dużej miski żeby wszystko mi się zmieściło ( można do garnka )

Przygotowanie zalewy do sałatki szwedzkiej :
  1. Umytą i osączoną natkę pietruszki drobno siekam i daje do miski .
  2. Obrany czosnek przeciskam przez praskę i dodaję do posiekanej natki pietruszki .
  3. Do miski z natką pietruszki i czosnkiem dodaję : ocet , olej , cukier , sól i całość dokładnie mieszam (chwilę trzeba pomieszać żeby jak najwięcej soli i cukru się rozpuściło )
  4. Tak przygotowaną zalewą polewam pokrojone ogórki w misce i delikatnie mieszam , miskę odstawiam na 4 godziny – na początku jest mało zalewy ale po pewnym czasie ogórki puszczą sok i zalewa pokryje ogórki .

Po 4 godzinach nakładanie i pasteryzacja sałatki szwedzkiej :
  1. Do wcześniej wyparzonych słoików , wrzucam po kilka ziarenek pieprzu ( do 500 ml około 4-5 ziarenek do większych więcej ) .
  2. I nakładam ogórki delikatnie potrząsając i ugniatając łyżką sałatkę w słoiku . Sałatkę układam tak żeby od góry słoika pozostawić około 1 cm wolnego miejsca .
  3. Po nałożeniu całej sałatki do słoików pozostałą zalewę rozlewam po równo do każdego słoika ( zalewy zrobi się tyle że trochę zostanie ) .
  4. Brzeg słoika dokładnie wycieram ( papierowym ręcznikiem lub ściereczką ) żeby był zupełnie suchy i mocno zakręcam wieczko , teraz będę słoiczki pasteryzowała .
Pasteryzacja:
  1. Dno garnka wykładam ściereczką , wstawiam słoiczki i oddzielam je między sobą ściereczkami tak żeby nie stykały się podczas pasteryzowania.
  2. Zalewam je letnią wodą do 3/4 wysokości słoików , garnek stawiam na gazie i od momentu zagotowania się wody w garnku będę pasteryzować je przez około 15 minut na małym ogniu tak żeby woda delikatnie się ruszała a nie mocno gotowała (długość pasteryzacji zależy od wielkości słoików większe pasteryzuję do 20 minut )
  1. następnie wyjmuję słoiczki , ustawiam je do góry dnem , przykrywam ściereczką i pozostawiam na około 30 – 40 minut lub do ostygnięcia .

Sałatka szwedzka jest gotowa , słoiczki można schować do spiżarki ( piwnicy ) i delektować się pyszną sałatką w zimie :) Życzę przygotowania pysznych przetworów i smacznego .

Pozdrawiam Babcia Ewa 







16 komentarzy :

  1. W poniedziałek kupuję ogórki, w tym sezonie jeszcze tej sałatki nie robiłam.
    Pozdrawiam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. dlaczego wylewam sok ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja nie wylewam soku . Jedynie pozostałą zalewę która nie zmieściła się do słoików .

      Usuń
  3. po jakim czasie można już jeść sałatkę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Czy ogórki szklarniowe nadają się do tej sałatki ? Czy tylko te gruntowe ? Mam duzo ogorkow w szklarni i juz sama nie wiem co mam z nimi robic...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że nigdy nie robiłam tej sałatki z ogórkami sałatkowymi ale wydaje mi się że mogą być szklarniowe tylko może bym je troszkę grubiej pokroiła aby po kilku miesiącach w zalewie nie rozpłynęły się i nie stały zbyt miękkie.
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  5. Witam. Bardzo prosze o informacje czy do salatki nadaka sie ogorki szklarniowe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że nigdy nie robiłam tej sałatki z ogórkami sałatkowymi ale wydaje mi się że mogą być szklarniowe tylko może bym je troszkę grubiej pokroiła aby po kilku miesiącach w zalewie się nie rozpłynęły i nie stały zbyt miękkie.
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  6. A czy można taka sałatkę zrobić z cukinii??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł nie pomyślałam a wydaje mi się że powinna być smaczna, tylko proponuję młode cukinie nie za duże i żeby ich nie obierać
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  7. I sałatka szwedzka już w słoikach 🙆dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś zrobiłam sałatkę pierwszy raz. Ciekawa jestem smaku. A przepis super napisany przejrzysty nawet początkujący będzie umiał ja zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatkę zrobiłam drugi raz na zimę bo jest bardzo dobra.Korzystam z Pani przepisów, ponieważ są przedstawiane w bardzo prosty sposób, przekazuje pani wiele cennych uwag, które są istotne w wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że powróciła Pani do tego przepisu i cieszę się, że przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miły komentarz ♥

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.