Nowe Przepisy

niedziela, 29 grudnia 2013

Domowe Ciastka Oreo


Witam Serdecznie

Podzielę się przepisem na proste w wykonaniu domowe ciastka oreo , są bardzo dobre szczególnie z mlekiem :)


Będziemy potrzebować :
proporcja ciasta na około 30 ciastek

200 g mąki pszennej
120 g masła lub margaryny
80 g cukru pudru
60 g kakao bez cukru
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

na nadzienie :
200 g białej czekolady
4 łyżki śmietany 30%

do wykrawania użyłam okrągłej foremki o średnicy 4 cm

Link do filmu z przygotowania : Domowe Ciastka Oreo

Przygotowanie :

Zaczynam od przygotowania ciasta

  1. do miski daję wszystkie składniki na ciastka oreo : mąkę , masło , cukier , kakao , proszek do pieczenia , jajko
  2. wszystko razem zagniatam dłonią na jednolitą masę ( zagniatam około 5 minut )
  3. tak wyrobione ciasto wkładam do woreczka ( można owinąć w folię spożywczą) i wkładam do lodówki na około 30 minut

po 30 minutach

  1. ciasto dzielę na dwie części łatwiej jest je wtedy rozwałkować
  2. ciasto wkładam pomiędzy papier do pieczenia ciasta (można włożyć między pergamin ) dzięki czemu łatwiej się rozwałkowuje i nie klei się do wałka
  3. ciasto wałkuję na grubość około 4 milimetrów
  4. z tak rozwałkowanego ciasta wykrawam foremką ciastka
  5. ciastka układam na blasze wyłożonej papierem nie trzeba zostawiać dużych odstępów ponieważ ciastka nie wyrosną

pieczenie ciastek oreo

  1. blachę z ciastkami wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na środkową półkę i piekę około 15 minut
  2. piekarnik mam włączony na ogrzewanie góra dół bez termoobiegu
  3. jeżeli nie jesteśmy pewni czy ciastka są upieczone można jedno ciastko wyjąć i spróbować :)
  4. po upieczeniu ciastka odstawiam do wystudzenia
Przygotowanie nadzienia - nadzienie przygotowuję dopiero jak ostygną ciastka:

  1. czekoladę i śmietanę rozpuszczę w kąpieli wodnej
  2. do tego celu w większym garnku ( takim żeby zmieścił się rondelek z czekoladą ) grzeję wodę żeby była mocno gorąca
  3. teraz rondelek z czekoladą ( czekoladę łamię na kostki ) i śmietaną wkładam do gorącej wody ( garnek z wodą cały czas mam na gazie ) i mieszając rozpuszczam czekoladę na jednolitą masę
  4. tak przygotowanym nadzieniem będę przekładała ciastka

Końcowe przygotowanie ciastek oreo :)

  1. na jedno ciastko nakładam około 1 łyżeczki nadzienia i nakrywam drugim ciastkiem delikatnie ściskając
  2. ciastko jest gotowe i tak samo robię z kolejnymi :)
  3. ilość nadzienia jeżeli chcemy możemy nałożyć więcej
  4. po około 1 godzinie masa zastygnie ( nie będzie twarda ale nie będzie już lejąca )
Domowe ciastka oreo są gotowe życzę smacznego


Pozdrawiam Babcia Ewa  









22 komentarze :

  1. Ja do masy użyłam mleka w proszku:) Te ciastka są obłędne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie. Kiedyś też muszę przygotować dla mojego wnusia

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo, bardzo lubię oreo :) muszę spróbować zrobić :)
    ---
    takeittasty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne wyszły!! też będę musiał je wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę wypróbować, liczę na to, że są lepsze niż te ze sklepu, bo wyglądają o niebo lepiej :) Za tymi ze sklepu nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też je robiłam i są fantastyczne:) dzieci nie mogą się im oprzeć, u mnie zniknęły w momencie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie mam słów, żeby opisać ich smak, są obłędne, zjadłam już 3 duże, bo wykrawałam szklanką, udostępniam i polecam, niech wszyscy wiedzą, że babcia gotuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i cieszę się że smakowały
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. szacunek podaje przepis 250 bialej czekolady rozpuscic z mlekiem skondyzowanym 200 gr mieszac do uzyskania homogennej masy do tego rzucic polamanych ciasteczek 150 gr kupnych albo z pani wypieku wymieszac dac do formy na papier rozlozyc na grubosc 2 cm po zastygnieciu pokroic w kwadraciki wielkosci ptasiego mleczka kupczego na miejsce ciasteczek mozna dac pokrojone orzechy wloskie 150 gr pozdrawiam nieznajoma z francji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy przepis , trzeba będzie wypróbować .
      Pozdrawiam serdecznie z Polski

      Usuń
  9. Polecam masę wstawić do lodówki przed nałożeniem, wtedy się trochę zsiądzie i nie będzie spływać (tylko nie zbyt długo żeby nie zastygła zupełnie). Ja nakładałem potem szprycą żeby się równo rozkładała. Ciastka potem wstawiłem też do lodówki i masa zastygła na sztywno, jak w Oreo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadę jutro do babci i właśnie upieczemy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że ciastka będę smakowały, proszę pozdrowić Babcię:)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. A jak smakują same, bez nadzienia? Nie przepadam za białą czekoladą, a ciasteczka wyglądają smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są mocno czekoladowe nie za słodkie bardzo smaczne
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Dziękuję za odpowiedź. Ciasteczka już zrobiłam razem z córką. Są "niestety" bardzo smaczne. Rozeszły się w jeden dzień. Pożarły je 3 osoby:) Jak dla mnie te ciasteczka to hit. Zwłaszcza,że błyskawicznie się je robi:)
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że ciasteczka smakowały a przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie Panią oraz Córeczkę

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.