Nowe Przepisy

czwartek, 10 października 2013

Strucla Drożdżowa z Dynią i Bakaliami


Witam Serdecznie
Podzielę się przepisem na strucle drożdżową z dodatkiem puree z dyni i z bakaliami  ,  jest prosta w przygotowaniu i bardzo smaczna . Idealnie nadaje się do gorącego kakao lub kawy :)
Zapomniałam dodać że ma bardzo ładny żółty kolor na zdjęciach tego za bardzo nie widać :)


Będziemy potrzebować :

od 360g do 390g mąki pszennej (poznańskiej ) ilość mąki zależy od tego jak wodniste mamy puree z dyni
180 g puree z dyni
40 g drożdży
80 g cukru
1 jajo
50 g masła roztopionego lub oleju ( ja użyłam oleju)
1/2 łyżeczki soli
40 ml ciepłego mleka

na farsz
1 1/2 szklanki bakalii użyłam
orzechy włoski
płatki migdałów
suszone morele
żurawina
rodzynki

i do obsypania strucli przed pieczeniem
1 szklankę mieszanki
słonecznika i pestek dyni

pędzelek i zimna woda
do podsypania blatu przed wałkowaniem olej lub mąka ( użyłam oleju )
Link do filmu z przygotowania : Strucla Drożdżowa z Dynią i Bakaliami


Przygotowanie :

Puree z dyni miałam przygotowane wcześniej według przepisu z tego wpisu :

Najpierw przygotuję rozczyn

  1. do dużej miski rozkruszam drożdże dodaję letnie mleko ( należy pamiętać żeby nie było za gorące bo można zaparzyć drożdże ) dodaję troszkę cukru i łyżkę mąki i wszystko razem mieszam
  2. miskę z rozczynem nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na około 15 minut

Po 15 minutach

  1. Rozczyn mam już gotowy teraz dodaję pozostałe składniki ciasta
  2. cukier , jajko , puree z dyni , sól , mąkę wszystko razem mieszam
  3. teraz dodaje tłuszcz (ja dodałam olej ) i mieszam aż olej ładnie się wchłonie
  4. W moim przypadku ciasto po dodaniu tłuszczu jest za luźne i musiałam dodać jeszcze około 30 g mąki i jeszcze raz wszystko wymieszać
  5. tak przygotowane ciasto wykładam na blat podsypany mąką i wyrabiam dłońmi przez około 4 minuty , do momentu aż ciasto będzie odstawało od dłoni
  6. Wyrobione ciasto wkładam do miski oprószonej mąką , nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na około 40 minut żeby ciasto wyrosło ( podwoiło swoją objętość )
W czasie gdy ciasto rośnie przygotuję bakalie , orzechy włoski i morele drobno siekam .


Po 40 minutach
  1. wyrośnięte ciasto wykładam na blat ( blatu nie podsypałam mąką tylko posmarowałam go olejem łatwiej jest wałkować ciasto i tak bardzo nie klei się do blatu )
  2. dzielę ciasto na dwie równe części
  3. i każdy kawałek ciasta rozwałkowuję na prostokąt grubości około 4 mm
  4. na taki prostokąt nakładam bakalie , należy je układać tak żeby zostawić około 1 centymetra wolnego ciasta od brzegów
  5. strucle drożdżową zwijam od dłuższego boku , brzegi ciasta zawijam do środka
  6. tak przygotowaną strucle maluję od góry wodą
  7. na tacce mieszam słonecznik z pestkami dyni i kładę na nie struclę malowaną wodą stroną
  8. delikatnie naciskam i przekładam tak oklejoną pestkami strucle na blachę wyłożoną papierem do pieczenia
  9. blachę z ciastem odstawiam na około 15 minut do wyrośnięcia
Po 15 minutach
  1. blachę wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na środkową półkę ( piekarnik mam włączony na ogrzewanie od dołu i od góry bez termoobiegu )
  2. Strucla piekła się około 25 minut
Strucla drożdżowa z dynią jest już gotowa życzę smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa  





4 komentarze :

  1. Mniami, uwielbiam jesienne drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała propozycja. Ciasto ma uzyskuje piękny kolor ,że nie wspomnę o walorach smakowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie się prezentuje. Ostatnio zakochałam się w dyniowych wypiekach, więc chętnie obserwuje poczynania innych na tym polu :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności prosto z ogródka... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.