Nowe Przepisy

niedziela, 1 września 2013

Pesto z Bazylii i Słonecznika


Witam Serdecznie
Wczoraj zrobiłam pesto z bazylii i ziaren słonecznika , bazylię miałam własną wyhodowaną na balkonowym zielniku :) a że u mnie w mieście nie mogłam dostać orzeszków pinii postanowiłam dodać ziarna słonecznika i Oliwę z Włoch którą dostałam od synka Robusia i jego drugiej połówki Joasi :* pozdrawiam ich serdecznie i dziękuje za oliwę .Pesto wyszło wyjątkowo dobre :)


Będziemy potrzebować :

około 50 g liści bazylii
3 stołowe łyżki słonecznika
około 100 ml oliwy ( można dodać więcej jeżeli chcemy żeby nie było takie gęste)
2 łyżki stołowe żółtego dobrego sera
2 ząbki czosnku
sól do smaku

moździerz lub blender
Link do filmu z przygotowania Pesto 
https://www.youtube.com/watch?v=1wCYiuQuuPg


Przygotowanie :
  1. Bazylię dokładnie myję i obrywam listki z gałązek do pesto użyję samych listków bez łodyżek,
  2. ser ścieram na tarce o średnich oczkach
  3. czosnek obieram
Przygotowanie pesto
  1. do pojemnika blendera wrzucam nasiona słonecznika i czosnek , rozdrabniam na jednolitą masę
  2. następnie dodaję bazylię i wszystko miksuję tak żeby powstała jednolita masa pesto
  3. następnie dodaję ser , sól do smaku i oliwę ( oliwy dodajemy tyle żeby pesto nie było za suche moje wyszło dość gęste ale używałam go do makaronu )
  4. wszystko razem miksuję aż pesto ładnie się połączy

Tak przygotowane pesto z bazylii i słonecznika można przełożyć do słoiczka i przechowywać w lodówce przez około 3 tygodnie i używać do przygotowania potraw . Ja użyłam część pesto do przygotowania obiadu , przepis na bardzo proste danie z makaronu i pesto z bazylii i słonecznika podam w linku po niżej

Pozdrawiam Babcia Ewa  






Prześlij komentarz

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.