Nowe Przepisy

piątek, 20 września 2013

Domowe Bułki z Ziemniakami – Stokrotki


Witam Serdecznie
Zrobiłam trochę nie typowe bułki z ziemniakami , wyszły naprawdę bardzo dobre , aromatem przypominające cebularze a do tego zrobiłam je w kształcie stokrotek i pięknie prezentują się na stole przy podaniu :) Idealnie nadają się jako pieczywo do różnego rodzaju mięs czy wędlin na ciepło .


Będziemy potrzebować :
Z tej porcji ciasta wyszło 2 stokrotki

450 g ugotowanych ziemniaków
500 g mąki pszennej (poznańskiej )
1 pęczek szczypiorku
30 g drożdży
150 ml ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
100 g mleka w proszku
2 łyżeczki soli
do pomalowania bułek przed pieczeniem
1 żółtko
40 ml mleka
2 łyżki sezamu

Mąka do podsypania około 3 łyżek

link do filmu z przygotowaniem :  Domowe Bułki z Ziemniakami – Stokrotki

Przygotowanie :

Najpierw obieram ziemniaki i je gotuję do miękkości , następnie mielę w maszynce do mięsa ( można ziemniaki przecisnąć przez praskę )
Szczypiorek myję osuszam i drobno siekam .

  1. do dużej miski rozkruszam drożdże dodaję cukier ( przyśpiesza fermentacje) dodaję trochę wody ( około 50 ml) i 1 łyżkę mąki wszystko razem mieszam
  2. Miskę z rozczynem nakrywam ściereczką i odstawiam na około 15 minut w ciepłe miejsce
  3. Po tym czasie rozczyn powinien stać się puszysty jak pianka :)
  4. do takiego rozczynu dodaję resztę składników , ziemniaki , mąkę , mleko w proszku , pozostałą wodę sól , szczypiorek wszystko dokładnie mieszam żeby składniki się połączyły
  5. (Ja na filmie zapomniałam w tym momencie dodać szczypiorek i dopiero go dodałam jak już ciasto mi wyrosło przed formowaniem bułeczek :)
  6. Taką masę wykładam na blat podsypany mąką i wyrabiam dłońmi przez około 3 minuty , do momentu aż ciasto będzie odstawało od dłoni
  7. Wyrobione ciasto wkładam do miski oprószonej mąką , nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na około 40 minut żeby ciasto wyrosło ( podwoiło swoją objętość )
  8. Po wyrośnięciu ciasta wykładam je na blat dzielę na dwie równe części
  9. dłońmi z każdej części formuję wałek
  10. i za pomocą noża dzielę na 7 części – 6 mniejszych i jedną większą która będzie środkiem stokrotki :)
  11. z kawałków cista formuję dłońmi kulki i układam na blaszce ( ja użyłam do tego spodu tortownicy o średnicy 23 centymetrów wyłożonej papierem do pieczenia ale można ułożyć również na blasze )wyłożonej papierem do pieczenia
  12. Największą bułkę kładę na środku a mniejsze sześć układam dookoła
  13. tak przygotowaną foremkę nakrywam ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia na około 15 minut
  14. w tym czasie roztrzepuję żółtko dodaję mleko i dokładnie mieszam
  15. Bułeczki przed wstawieniem do piekarnika maluję rozmąconym żółtkiem z mlekiem i posypuję sezamem .
  16. Blaszkę z bułkami wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na środkową półkę i piekę około 35 minut – w piekarniku mam włączone ogrzewanie od dołu i od góry bez termoobiegu
  17. Jeżeli nie jesteśmy pewni czy bułki są upieczone można użyć suchego patyczka ( na przykład do szaszłyków ) i wbić w bułkę jeżeli wyjmiemy patyczek suchy to oznacza że bułki są już upieczone .

Domowe Bułki z Ziemniakami ala Stokrotki są już gotowe pięknie pachną życzę smacznego


Pozdrawiam Babcia Ewa  








2 komentarze :

  1. Bardzo dobre! Następnym razem będę robiła z podwójnej porcji. Zamiast szczypiorku dałam podprażoną na patelni cebulę. Puszyste, długo świeże!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że przepis się przydał a bułeczki wyszły i smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.