Nowe Przepisy

poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Przygotowanie Puree z Dyni do Wypieków, Deserów oraz Dań

Witam serdecznie
Przedstawię mój sposób na przygotowanie puree z dyni które możemy wykorzystać do przygotowania różnego rodzaju dań, upieczenia chlebka lub bułeczek, placków, deserów itp... Sposób na puree z dyni jest prosty i nie wymaga dużego nakłada pracy. Tak przygotowane puree z dyni możemy również zamrozić w woreczkach lub pasteryzować w słoikach i używać po sezonie dyniowym :).

Będziemy potrzebować:

dynię
nóż
papier do pieczenia
i piekarnik :)

Link do filmu z przygotowania: Puree z dyni




Przygotowanie:
  1. Dokładnie umytą dynię przekrawam na pół i wybieram pestki oraz gniazda nasienne, włókna na których trzymają się pestki mogą mocno trzymać się dyni więc je odcinam nożem i wyskrobuję łyżką.
  2. Tak oczyszczoną dynię przekrawam jeszcze na pół tak aby powstały ćwiartki i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia – dynię układam miąższem do góry.
Pieczenie dyni na puree:
  1. Blachę z dynią wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na druga od dołu półkę i piekę około 40 minut do miękkości dyni – długość pieczenia zależy od odmiany dyni.
  2. W trakcie pieczenia możemy sprawdzić czy dynia jest już miękka wbijając w miąższ łyżkę lub widelec.
  3. Po upieczeniu dynię odstawiam do wystudzenia.
Końcowe przygotowanie puree z dyni:
  1. Z wystudzonej dyni wybieram za pomocą łyżki miąższ i przekładam do miski, po wybraniu miąższu skórki z dyni wyrzucam.
  2. Dynię w misce rozdrabniam blenderem na jednolitą masę, jeżeli nie mamy blendera to dynię możemy rozdrobić widelcem – puree z dyni jest gotowe.
Tak przygotowane puree z dyni możemy od razu wykorzystać do przygotowania różnego rodzaju dań lub możemy puree z dyni przechować i wykorzystać później.

Przechowywanie w zamrażalniku:
Puree z dyni przekładam do woreczków i wkładam do zamrażalnika.

Przechowywanie w słoikach:
Puree z dyni wkładam w do wcześniej wyparzonych i osuszonych słoików.
  1. Garnek wykładam ściereczką, wstawiam słoiczki i oddzielam je od siebie drugą ściereczką tak żeby się nie stykały .
  2. Zalewam letnią wodą do wysokości około 3/4 słoika. Garnek stawiam na gazie i gdy woda zacznie się delikatnie ruszać zmniejszam gaz i pasteryzuję około 40 minut.
  3. Następnie słoiczki układam do góry dnem i pozostawiam do wystygnięcia.
Pozdrawiam Babcia Ewa





12 komentarzy :

  1. Wspaniały sposób, a ja tak zawsze się ...boję dyni, że dużo pracy i bałagany czyni, tu przepis mnie nie przeraził, zaraz go zapisuję i wykorzystam w kuchni, dzięki , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że przepis się przyda :)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. 'Pire" nie 'Pjure" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam że tak to się wymawia , będę wiedziała na przyszłość :)

      Usuń
  3. Witam!
    Odkąd wpadłam na Pani stronkę, jestem tutaj częstym gościem i dziękuję Pani za każdy przepis. Skorzystałam z wielu rad i jestem wdzięczna. Pieczenie i gotowanie nie jest już takie straszne, Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że przepisy z bloga się przydają :)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Niejeden przepis sprawdziłam i stwierdzam, że Pani dania są pyszne i zdrowe. Nawet zaczęłam piec chlebek. Zapraszam do siebie na blooga: mojeklimatylonia.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miły komentarz
      Na blogu byłam i robi Pani przepiękne rzeczy , można pozazdrościć zdolności artystycznych .
      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Robię identycznie :) I jest pyszna dynia do słoiczków :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też od kilku lat tak robię dynię. Oprócz dodawania jej do placków ziemniaczanych i racuszków oraz ciasta polecam do zupy pomidorowej-pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zupy pomidorowej jeszcze nie dodawałam będę musiała spróbować.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.