Nowe Przepisy

poniedziałek, 22 lipca 2013

Galaretka z Malin ala Dżem


Witam Serdecznie

Przygotowałam kilka słoiczków galaretki z malin . Idealnie nadaje się na chlebek :)


Będziemy potrzebować :

z tych proporcji wychodzi około 900 ml galaretki z malin

1 kg malin
100 ml wody
600 g cukru
sok z jednej cytryny

Link do filmu z przygotowania : Dżem z malin - galaretka 
https://www.youtube.com/watch?v=wB42YzwTMV8


Przygotowanie :
Słoiki mam wcześniej wyparzone i osuszone .
  1. Maliny płuczę i osączam na sicie
  2. osączone maliny wsypuję do garnka dodaję wodę i stawiam na gaz
  3. od momentu zagotowania się malin gotuję je przez 5 minut
  4. następnie przecedzam maliny na sicie żeby pozostał czysty sok ( jak mamy maliny na sicie można delikatnie przetrzeć je łyżką ale nie za mocno żeby nie powpadały nasionka do soku)
  5. gdy mam już czysty sok z malin to dodaję sok z cytryny , cukier i mieszam , garnek stawiam na gaz i od momentu zagotowania się galaretki z malin gotuję ją przez 10 minut
  6. pod koniec gotowania galaretki z malin zbieram z niej piankę

Galaretka z malin jest gotowa teraz będę nakładała ją do słoiczków . Galaretka jest bardzo rzadka , konsystencją bardziej przypomina syrop niż galaretkę ale po ostygnięciu stężeje

  1. gorącą galaretkę z malin nakładam do wcześniej wyparzonych słoiczków
  2. przed zakręceniem słoiczka dokładnie wycieram górę żeby była sucha i mocno zakręcam
  3. słoiczki odstawiam do góry dnem nakrywam ściereczką i pozostawiam do ostygnięcia
  4. jeżeli jakiś słoiczek by nie złapał to go pasteryzuję
  5. garnek wykładam ściereczkami, ściereczki układam tak żeby słoiki się nie stykały podczas pasteryzowania. Wstawiam słoiki i zalewam je ciepłą wodą do 3/4 wysokości słoików od momentu zagotowania się wody w garnku będę pasteryzować przez 10 -15 minut w zależności od wielkości słoiczków , następnie wyjmuję słoiczki , ustawiam je do góry dnem i przykrywam ściereczką aż wystygną .

Galaretka z malin ala dżem jest gotowa , życzę smacznego



Pozdrawiam Babcia Ewa





8 komentarzy :

  1. Uwielbiam takie dżemo - galertki!

    OdpowiedzUsuń
  2. znowu konkretny i sprawdzony przepis :) dziękuję Pani i pozdrawiam Eliza p.s. dzięki Pani filmikom ja zaczynam gotować :) Tak robiła ten dżemik moja babcia ale kiedyś się nie nauczyłam ... Dziękuje raz jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest nie samowite , robiłam i wyszedł pyszny , ale najlepsze jest to że bez dodatku żelatyny zrobiła się galaretka

    dziękuje za przepis Kasiek

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga Pani Babciu ,jak to możliwe ze wyszła z tego galaretka a nie zwykły sok malinowy ? Jakim cudem się to ścięło do takiej konsystencji , skoro przepisy na soki malinowe w zasadzie niczym się nie róznią od tego tutaj ? pozdrawiam i gratuluję wspaniałych przetworów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a co z pozostałymi malinami z soku? można je jakoś wykorzystać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po osączeniu można je włożyć do słoiczka i za pasteryzować , będzie to dżem z duża ilością pestek malin ( przypominają mi one małe kamyczki bo są twarde )

      Usuń
  6. Dziękuję za super, tradycyjne i proste do wykonania przepisy! Bez żelfixów i ulepszaczy. Malinami pachnie w całym domu, galaretka dla domowników niestety za słodka:( O ile mogę zmniejszyć dawkę cukru aby to nadal była galaretka, a nie sok malinowy? Pozdrawiam. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć robiłam tylko z takimi proporcjami ale można zmniejszyć i poeksperymentować , tylko wydaje mi się że dłużej trzeba będzie gotować .

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.