Nowe Przepisy

środa, 15 maja 2013

Tort Owocowy z Galaretką bez pieczenia


Witam Serdecznie
Podzielę się z Wami przepisem na przepyszny deser owocowy . Bardzo często go robię ale tym razem nie użyłam jednego koloru galaretki do zalania deseru a czterech różnokolorowych firmy Winiary :) muszę przyznać że te nowe smaki są całkiem całkiem i udały im się :) .



Będziemy potrzebować :
Skład na małą tortownicę 21 cm

na krem
3 budynie waniliowe bez cukru
2 łyżki kakao
1/2 kostki masła
4 żółtka
150g cukru
500 ml mleka
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka rumu

na syrop
1 szklanka wody
3/4 szklanki cukru

różnego rodzaju owoce ja użyłam śliwki , mandarynki , banan , kiwi , nektarynki
4 rodzaje galaretek - kolorowych o smakach , Mojito  , Blue Curacao ,Pink Margarita , Pińa Colada
lub 4 jednego koloru
paczka biszkoptów okrągłych (180g)



Przygotowanie :
Zaczynam od przygotowania budyniu na krem :
  1. połowę mleka wlewam do garnka i zagotowuję , do pozostałej części zimnego mleka wsypuję budyń , cukier waniliowy połowę cukru zwykłego , drugą część cukru dodaję do żółtek i dokładnie mieszam . Wymieszane żółtka z cukrem dodaje do mleka z pozostałymi składnikami , wszystko dokładnie mieszam . Czekam aż mleko w garnku się za gotuje , do gotującego się mleka wlewam zimne mleko ze zmieszanymi składnikami i zagotowuję wszystko razem mieszając , należy uważać żeby budyń się nie przypalił .ugotowany budyń odstawiam do wystudzenia.
  2. Gdy budyń mam już zimny , zaczynam robić krem do makutry wkładam masło i rozcieram pałką na puszystą masę ( można użyć do tego robota ) masło mam roztarte wtedy dodaję stopniowo tak po około dwie łyżki budyniu i go ucieram razem z masłem jak się połączy dodaję kolejną porcję budyniu .
  3. Na sam koniec dodaję łyżeczkę rumu i jeszcze chwile ucieram .
  4. Krem dzielę na pół i jedną połowę przekładam do tortownicy i rozsmarowuję krem równo .
  5. Do kremu który została w makutrze dodaję 2 łyżki kakao i dokładnie ucieram aby kakao się połączyło . Następnie też przekładam do tortownicy i równo rozsmarowuję .
  6. Dzięki temu mam dwu kolorowy spód o dwóch smakach

Międzyczasie przygotowuję sobie syrop do owoców

  1. do rondelka wlewam wodę dodaję cukier i zagotowuję . Po zagotowaniu mieszając od czasu do czasu gotuję jeszcze około 20 do 30 minut aż gdy z łyżki za spadającą kroplą będzie tworzyła się niteczka lub wziąć między kciuka i wskazującego palca odrobinę syropu z łyżki i jeżeli się klei i powstaje niteczka to znaczy że syrop jest gotowy .
  2. Do takiego syropu wkładam na chwile owoce w tym przypadku mandarynki obrane ze skórki i podzielone na cząstki oraz nektarynki , zanurzam z każdej strony i wyjmuje na talerz , syrop cały czas mam na gazie i się gotuję
  3. Owoce odstawiam do wystudzenia


Teraz przygotuję galaretki

  1. Gotuję wodę , po ugotowaniu wody odmierzam 200ml dla każdej galaretki i rozpuszczam każdą galaretkę osobno i odstawiam do wystudzenia . Do momentu aż zacznie lekko tężeć


Ostatni etap przygotowania deseru

  1. do kremu w tortownicy wciskam biszkopty na sztorc , niezbyt gęsto bo pomiędzy biszkopty jeszcze ułożę owoce
  2. Owoce układam w ten sam sposób co biszkopty . Kiwi obieram kroję na pół plasterki i osuszam na ręczniku papierowym z nadmiaru soku , śliwki kroję w ósemki i też osuszam z soku
  3. owoce przygotowane wcześniej w syropie też je układam w ten sam sposób , jeżeli dodaję banana to kroję go przed samym końcem i zalaniem galaretką żeby nie ściemniał
  4. owoce , biszkopty mam poukładane teraz będę wylewała galaretkę
  5. Tym razem deser zrobię czterokolorowy , do tego przygotowałam sobie wcześniej z bristolu kratkę , wycięłam dwa paski przecięłam w połowie i złożyłam na krzyż , wcześniej każdy z pasków owinęłam folią spożywczą żeby się nie rozpuściły w galaretce
  6. do każdej z przegródek wlewam inny kolor galaretki , odstawiam na parę minut i delikatnie wyjmuję przegródki
  7. następnie wkładam deser do lodówki i czekam aż galaretka stężeje

Deser mamy gotowy jest ładny smaczny i kolorowy :) życzę smacznego

Jeżeli używamy jednego koloru galaretki wtedy nie trzeba używać kratki .

Pozdrawiam Babcia Ewa
















Prześlij komentarz

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.