Nowe Przepisy

środa, 1 maja 2013

Rogaliki Drożdżowe z Nadzieniem


Witam Serdecznie
Dzisiaj podzielę się przepisem i moim sposobem wykonania rogalików z ciasta drożdżowego , do nadzienia użyłam domowej nutelli ale można użyć innego nadzienia
Proponuję również zapoznać się z moim drugim przepisem na rogaliki drożdżowe znajduje się  w linku poniżej ( troszkę lepszy filmik i dokładniejszy :)  . Uważam że poprzez zastosowanie odpowietrzenia ciasta drożdżowego uzyskałam rogaliki delikatniejsze i smaczniejsze . 
http://babciapieczechleb.blogspot.com/2014/10/pyszne-rogaliki-drozdzowe-z-nadzieniem.html


Będziemy potrzebować :
Przepis na 24 rogaliki

650g mąki pszennej (poznańskiej)
1/2 łyżeczki soli
120g cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
4 żółtka
1 białko z jajka
100g margaryny lub masła roztopione
30g drożdży
250 ml mleka
1 białko do pomalowania
plus nadzienie
przepis na domową nutelle




Przygotowanie :

Robienie rogalików zaczynam od przygotowania rozczynu , do dużej miski rozkruszam drożdże dodaję łyżeczkę cukru ( przyśpiesza fermentację ) około 50ml letniego mleka ( to jest ważne żeby nie było za ciepłe bo można zaparzyć drożdże ) wsypuję niewielką ilość mąki i mieszam . Następnie miskę nakrywam ściereczką i odstawiam do ciepłego miejsca na około 15 minut .

Po takim czasie rozczyn powinien stać się gęsty puszysty jak pianka . Do takiego rozczynu dodaję cukier waniliowy , zwykły cukier , resztę mąki , mleko , żółtka i jedno białko ,sól dokładnie mieszam , do momentu aż składniki ładnie się połączą . Jak mamy już składniki połączone dodaję ostudzony roztopiony tłuszcz i jeszcze przez chwilę mieszam aby się połączył z masą .Teraz wykładam masę na blat ( stolnicę ) podsypaną mąką i dokładnie wyrabiam dłonią około 3 minut do momentu aż ciasto ładnie odstaje od dłoni .

Tak wyrobione ciasto wkładam do miski przykrywam ściereczką i odstawiam na około 40 minut , po tym czasie ciasto jest pięknie wyrośnięte ( powinno podwoić swoją objętość ) .

Wyrośnięte ciasto wykładam na blat , dzielę na trzy części ( w miarę równe ) i każdą z części rozwałkuję w okrąg . Z rozwałkowanego okręgu wycinam za pomocą radełka 8 trójkątów ( najpierw kroję okrąg na krzyż następnie jeszcze na ukos i mam osiem części ) . na każdy trójkąt od strony podstawy nakładam nadzienie ( tym razem czekoladowe) około 1 łyżeczki i zwijam rogaliki ( zwijam je od podstawy do szczytu tak aby końcówka była do środka rogalika )
Następnie układam na blasze można wyłożyć papierem lub blachę wysmarować margaryną i układam nie za ciasno ponieważ jeszcze urosną i mogą się posklejać . Po ułożeniu na blasze odstawiam jeszcze do wyrośnięcia na około 10 minut . Przed wstawieniem do piekarnika nagrzanego do 200 stopni maluję je rozmąconym białkiem , pieką się około 20 minut . Rogalik są już gotowe życzę smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa  




25 komentarzy :

  1. Mmm wyglądają pysznie! Jutro na pewno je zrobię :) Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam 10 min z włączoną funkcją termoobiegu i wyszły znakomite. Mięciutkie, delikatnie chrupiące. Polecam w 100 % ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) miło mi że smakowały i się udały oraz dziękuję za uwagę w jaki sposób były pieczone .
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. NAJLEPSZE rogale jakie jadłam !!

      Usuń
  3. Super przepis:) Drugi raz w życiu robiłam ciasto drożdżowe i wyszło znakomicie. Polecam. Przepis na 6 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepyszne, pięknie wyrośnięte ciasto, fantastyczne smaku :) przepis babci idealny :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały blog, świetne przepisy, z których na pewno skorzystam :) Dziękuję za przepis na wysmienite rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa , również osobom wyżej

      Usuń
  6. Znalazłam ten przepis w śród setki innych, ten mi najbardziej odpowiadał i się nie myliłam ;) przepis jest idealny, rogaliki najlepsze jakie jadłam i co najważniejsze, ciasto nie jest suche, rogaliki nawet po dwóch dniach nie są suche, po prostu rewelacja. Ja zrobiłam z nadzieniem różanym, część z czekoladą i kilka z masłem orzechowym, fantastyczne, a wyszło mi ich chyba z pięćdziesiąt, dziś będę znów piekła:) pozdrawiam wszystkich łasuchów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że rogaliki smakowały
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. A mi niestety nie do końca wyszły :c ale to nie z winy przepisu.... Użylam masy kajmakowej z biedronki.... I smierdzi chemią tak że aż boli :c ale zrobiłam kilka bez nadzienia... :) i te są pyszniuteńkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że rogaliki się udały tylko szkoda że masa kajmakowa zepsuła smak . Proponuję do nadzienia rogalików użyć na przykład , jabłek prażonych , dżemu lub nutelli ze sklepu zamiast domowej :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Mogę szczerze POLECIĆ ten przepis ,jednak babcie to mają swoje dobre i najlepsze przepisy ! Za każdym razem wychodzą ! Moja rodzinka zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że rogaliki smakują i przepis się przydał
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Super przepis polecam jest on na 6+ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak wysoką ocenę , moja pierwsza 6 w życiu :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Wysmienite rogaliczki! Dzieki bardzo sa wysmienite. Robilam je juz kilka razy za kazdym razem sie udaja.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje pierwsze wypieki z ciasta drożdżowego i musze przyznac ze przepyszne!! Takie domowe, o niebo lepsze niz słodycze ze sklepu. Sledze od dawna Pani bloga i czekam na nastepne wpisy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i cieszę się że przepisy się przydają .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Zawsze bałam się drożdżowego ciasta, ale z tego przepisu wyszły wyśmienicie :) Dziękuję za przepis. Mam tylko pytanie, bo nie wiem czy tak ma być czy może coś źle zrobiłam - wydaje mi się, że rogaliki (szczególnie na drugi dzień) są zbyt suche. Czy mogłabym prosić o radę czy można coś z tym zrobić?

    Pozdrawiam,
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest ciasto drożdżowe i szybko obsycha, jedynie co mogę zaproponować to włożyć rogaliki do szczelnego pojemnika lub torebki.
      I jest mi bardzo miło że rogaliki smakują.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Pani rogaliki są niezastąpione. To mój pierwszy udany przepis na ciasto drożdżowe, do którego wracam zawsze, gdy potrzebuję sprawdzonych smakołyków. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i cieszę się że przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Kochana Pani Babciu z Pani przepisu robilam juz wiele rzeczy m.in. pierogi na wigilie. Dzis zrobilam rogaliki i wyszly....idealne! Jest Pani fenomenalna!jutro robie botwinke z przepisu oczywiscie Pani. Dziekuje��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz i cieszę się, że moje przepisy się przydają.
      Pozdrawiam serdecznie ♥ ♥ ♥

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.