Nowe Przepisy

sobota, 6 kwietnia 2013

Sernik z Mandarynkami



Witam Serdecznie
Ostatnio robiłam sernik z mandarynkami , zazwyczaj ucierałam go w makutrze ale że dostałam od synka :* robot kuchenny to postanowiłam go przetestować , sernik wyszedł jak zawsze puszysty i delikatny więc dużej różnicy nie ma w czym się go robi :) a nawet muszę przyznać że lepszy jest z makutry niż z robota :) to opinia mojego smakosza , ale do pracy robota nie mam żadnych zastrzeżeń :)


Będziemy potrzebować :

na ciasto

1 1/2 szklanki mąki pszennej ( poznańska)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100g masła lub margaryna
2 żółtka


masa serowa

4 jajka + 2 białka z ciasta
1 mały cukier waniliowy
50g rodzynek
1 szklanka mleka
1 mała puszka mandarynek odsączonych
1 sernix
kilka kropli aromatu śmietankowego
750g sera białego zmielonego
200g cukru pudru


Przygotowanie :

Zaczynam od przygotowania ciasta kruchego które użyję do podsypania spodu i góry sernika .

Na blat wysypuję mąkę , proszek do pieczenia i dodaję tłuszcz , zaczynam łączenie składników za pomocą pocierania dłoni . Po połączeniu składników dodaję żółtka . I wszystko razem łączę poprzez wyrabianie dłońmi . Gdy ciasto mam ładnie wyrobione dzielę je na dwie części , jedna z części jest większa tą użyję na spód sernika . Pakuję do woreczków i wkładam do zamrażalnika na około 1 godziny ( ciasto powinno być dobrze schłodzone )

Teraz przygotuje masę serową na sernik .

Do miski wlewam jajka żółtka plus białka oraz dwa białka które pozostały z ciasta kruchego , dodaję cukier puder i cukier waniliowy , wszystko razem ubijam za pomocą robota na puszystą pianę ( masę ) . do masy dodaję teraz mleko , sernix , część sera ( wcześniej zmielonego ) i mieszam , po pewnym czasie dodaję pozostały ser i mieszam aż powstanie jednolita puszysta masa trwa to około 3 – 4 minut .

Na koniec dodaję rodzynki i kilka kropli aromatu jeszcze przez krótką chwilę mieszam , masę serową mam gotową .

Do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia kruszę lub ścieram na tarce o grubych oczkach ciasto kruche które przygotowałam wcześniej i mocno zmroziłam . Na ciasto wylewam masę serową i rozprowadzam równo w blaszce . Na górę masy układam odsączone mandarynki , następnie posypuje wierzch ciastem rozkruszonym lub startym na tarce o grubych oczkach . Ciasto jest gotowe do pieczenia . Blaszkę wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piekę około 50 minut . Sernik jest gotowy życzę smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa




1 komentarz :

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.