Nowe Przepisy

czwartek, 21 marca 2013

Kruche Ciasteczka z Lukrem



Witam Serdecznie
Dzisiaj w kuchni miałam małego pomocnika ma 6 latek i bardzo lubi pomagać babci w pieczeniu , zrobiliśmy razem ciastka kruche z lukrem kolorowym . Ja zrobiłam ciastka a wnuczuś zajął się ich dekorowaniem przy małej pomocy Babci :)


Do zrobienia lukru kolorowego użyłam barwników spożywczych w proszku. Tutaj znajduje się link do wpisu na blogu z przygotowaniem lukru.

Będziemy potrzebować :

400g mąki pszennej (poznańskiej )
200g masła lub margaryny
3/4 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 żółtka
1 łyżka śmietany


oraz lukier do dekoracji


Przygotowanie :

Zaczynam od przygotowania ciasta kruchego . Na blat wysypuję mąkę , cukier puder , proszek do pieczenia , cukier waniliowy i dodaję tłuszcz , zaczynam łączenie składników za pomocą pocierania dłoni . Po połączeniu składników dodaję żółtka i śmietanę . I wszystko razem łączę poprzez wyrabianie dłońmi , wkładam do lodówki na około 15 minut. Ciasto kruche nie powinno się za długo wyrabiać ponieważ powstają zaciągi i nie jest już takie kruche .

Tak przygotowane ciasto rozwałkowuję i wycinam za pomocą foremek o różnych kształtach ciastka , wycięte układam na blasze z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia .
Do zrobienia ciastek o kształcie pisanki użyłam małego kieliszka wycięłam kółko i delikatnie rozciągnęłam do góry i dołu .

Można też narysować na bristolu szablon jajka i wyciąć nożyczkami , przyłożyć do rozwałkowanego ciasta i obkroić w około za pomocą noża lub radełka .

Blachę z ułożonymi ciastkami wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piekę około 20 minut .
Po ostudzeniu ozdabiamy je lukrem .

Ciastka są gotowe . Smacznego
Pozdrawiam Babcia Ewa



2 komentarze :

  1. Ciasteczka przepyszne, przepysznie kruche

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że smakowały
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.