Nowe Przepisy

wtorek, 22 października 2013

Domowy Jogurt Naturalny – przepis na przygotowanie


Witam Serdecznie
Dzisiaj podzielę się rewelacyjnym przepisem na domowy jogurt naturalny , muszę przyznać że taki jogurt domowy jest o wiele lepszy od sklepowego jest bardziej puszysty i smaczniejszy .


Będziemy potrzebować :
z podanych proporcji wychodzi ponad litr jogurtu 

6 łyżek jogurtu naturalnego bez cukru
1 litr mleka 3.2 % o jak najkrótszym terminie przydatności
2 słoiki 1 litrowe z zakrętkami

Link do filmu z przygotowania : Domowy Jogurt Naturalny

Przygotowanie :

słoiki i wieczka wcześniej wyparzyłam i osuszyłam

  1. mleko zagotowuję ( najlepiej wybrać mleko świeże które ma termin przydatności jak najkrótszy a nie takie które może stać 6 miesięcy i nic mu nie jest :)
  2. zagotowane mleko odstawiam do wystudzenia do temperatury około 37 stopni – jeżeli nie mamy termometru tak jak ja to można temperaturę sprawdzić palcem , palec wkładam do mleka i jeżeli mleko nie parzy tylko jest lekko ciepłe to znaczy że ma odpowiednią temperaturę
  3. po ostudzeniu mleka zbieram łyżką piankę z wierzchu mleka

Mleko mam już gotowe teraz końcowe przygotowanie domowego jogurtu naturalnego

  1. do słoików nakładam po 3 łyżki jogurtu naturalnego
  2. następnie wlewam stopniowo mleko , chochelkę mleka i mieszam dokładnie w słoiku z jogurtem , kolejne chochelki i mieszam zawartość słoika
  3. mleko rozlewam po równo do każdego słoika
  4. tak przygotowane słoiki delikatnie zakręcam wieczkiem
  5. i dostawiam na około 6 do 8 godzin w ciepłe miejsce ( jeżeli po 6 godzinach domowy jogurt naturalny jest za rzadki to trzymamy go dłużej w ciepłym miejscu )
  6. tak żeby temperatura była około 37 stopni
  7. ja osobiście wstawiłam do piekarnika i co jakiś czas włączałam piekarnik żeby utrzymać temperaturę
  8. przez czas robienia domowego jogurtu nie należy słoikami potrząsać


U mnie po 6 godzinach domowy jogurt naturalny był już gotowy , wstawiłam go do lodówki do schłodzenia .

Tak przygotowany domowy jogurt można używać jak sklepowego , dodać owoce , płatki , ziarna lub do innych potraw

Jeżeli chcemy zrobić kolejną porcje to zamiast jogurt ze sklepu używamy 6 łyżek jogurtu domowego 1 litr mleka i tak samo postępujemy jak wyżej .

Życzę smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa   



6 komentarzy :

  1. 👍 No i proszę, czyli można zrobić bez żywych kultur bakterii i bez jogurtownika, dzięki za pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jogurtownicy wyszedł o wiele lepszy.
    Zaznaczam, że do tej pory robiłam takim właśnie domowym sposobem.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jaką masz jogurtownicę?

    OdpowiedzUsuń
  4. same pyszności :) jogurt z bananami własnej roboty to już w ogóle mistrzostwo świata, warto się pobawić w produkcje jogurtu

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie ja nigdy nie korzystałam z jogurtownicy, ale chyba czas sobie zakupić

    OdpowiedzUsuń
  6. Po dodaniu owoców przepyszne. Ja osobiście zrobiłam truskawkowy :)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.