Nowe Przepisy

sobota, 1 czerwca 2013

Tarta z Mozzarellą i Cukinią na Cieście Francuskim


Witam serdecznie
Propozycja na pyszną tartę z cukinią i mozzarellą na cieście francuskim. Idealnie nadaje się do podania na lekki obiad lub kolację. Polecam wypróbować przepis bo tarta jest bardzo dobra i szybka w przygotowaniu.  
Będziemy potrzebować :

Użyłam foremki o średnicy 26 cm

1 rolka ciasta francuskiego (około 270 g)
1 cukinia około 220 g
12 pomidorków koktajlowych
1 kulka sera mozzarella

na sos:
200 ml śmietany 30%
3 jajka
1 łyżeczka ziół prowansalskich
sól, pieprz

kilka listków bazylii do dekoracji tarty po upieczeniu 

Link do filmu z przygotowania: Tarta z cukinią i mozzarellą



Przygotowanie :
  1. Umyte pomidorki koktajlowe przekrawam na pół i usuwam zgrubienia od łodyżek – pomidorków nie obieram ze skórki.
  2. Umytą cukinię kroję w cienki paseczki – najlepiej cukinię się kroi nożykiem do obierania warzyw lub szatkownicą – cukinii powinno być tak około 200 gramów.
  3. Ser mozzarella kroję w cienkie plasterki.
Przygotowanie sosu:
  1. Do miseczki wlewam śmietanę, dodaję jajka, zioła prowansalskie, doprawiam solą i pierzem. Całość dokładnie mieszam (roztrzepuję) rózgą – sos jest gotowy.
Końcowe przygotowanie tary i pieczenie:
  1. Foremkę smaruję olejem lub wykładam papierem dopieczenia.
  2. Następnie foremkę wyklejam ciastem francuskim razem z bokami, jeżeli zostaje mi jakieś ciasto z rolki to układam je na środku foremki.
  3. Na ciasto wylewam sos, następnie na sosie układam paseczki cukinii a na cukinii pomidorki koktajlowe przekrojoną częścią do góry.
  4. Na sam koniec układam pokrojony ser mozzarella.
  5. Tak przygotowaną tartę wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na drugą od dołu półkę i piekę około 40 minut.
  6. Piekarnik mam ustawiony na grzanie góra dół bez używania termoobiegu.
  7. Po upieczeniu na górze tarty układam listki bazylii.
Tarta z cukinią i mozzarellą jest gotowa, można podawać. Życzę smacznego.

Pozdrawiam Babcia Ewa 







4 komentarze :

  1. Tarta wspaniała, ja niestety robiłam z ciasta ze sklepu.
    Dawniej robiłam sama, teraz szkoda mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta wyszla pyszna, dodalam jeszcze troche czosnku do smietany :) mam pytanie, mozna 30% zastapic 18%?

    OdpowiedzUsuń
  3. Można zastąpić 18% jak najbardziej. Ja często zamiast śmietany daję jogurt grecki. Świetnie się sprawdza w tartach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zauważyłam tego pytania powyżej a 2 lata minęło :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.