Nowe Przepisy

środa, 10 kwietnia 2013

Sałatka z Kaszki Kuskus i Cukinii

Witam Serdecznie
To jeszcze raz ja :) już trzeci wpis dzisiaj , ale przygotowałam jeszcze jedną sałatkę, tym razem z kuskusem, cukinią i oliwkami. Sałatka jest w 100% wegetariańska więc polecam ją również osobom nie jadającym mięsa, mi bardzo smakuje więc polecam wypróbować.

Będziemy potrzebować :

300 g kaszki kuskus
1/2 łyżeczki kminku mielonego
sól , pieprz
4 łyżki oliwy
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki płatków migdałowych uprażonych
500 ml bulionu warzywnego
20 oliwek czarnych
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
2 małe cukinie


Przygotowanie :

Zaczynam od przygotowania bulionu warzywnego, można do tego użyć kostki warzywnej, ja zrobiłam wywar sama. 
Do 700 ml wody dodałam gałązkę koperku, małą pietruszkę, kawałek selera,
małą marchewkę, kawałek pora, chwilę wszystko pogotowałam (około 35-40 minut), żeby wywar był aromatyczny odcedziłam i odlałam pół litry bulionu.

Wrzącym bulionem zalewam kaszkę kuskus i odstawiam aż cały bulion zostanie wchłonięty przez kaszkę i wystygnie. W tym czasie przygotuję resztę składników sałatki

Płatki migdałowe wsypuję na suchą patelnię bez oleju i delikatnie prażę żeby się zarumieniły.

Natkę pietruszki drobno siekam.

Cukinię kroję w drobne słupki o długości około 2 cm i grubości kilku milimetrów .
Oliwki przekrawam wzdłuż na pół.


Teraz do wystudzonej kaszki dodaję, pokrojone oliwki , pokrojoną cukinię i płatki migdałowe.

Składniki sałatki mam już w salaterce teraz przygotuje sos, do oliwy dodaję szczyptę soli, pieprz, mielony kminek, sok z cytryny dokładnie mieszam i dodaje na sam koniec natkę pietruszki jeszcze przez chwilę mieszam i polewam sałatkę. Dokładnie ją mieszam i sałatkę mamy gotową. Życzę Smacznego
Pozdrawiam Babcia Ewa   

1 komentarz :

  1. bardzo lubię mieszanki kasz z warzywami, więc ta sałatka to coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.