poniedziałek, 4 marca 2013

Pierogi z Mięsem - przygotowanie farszu



Witam Serdecznie
W sobotę robiłam pierogi z mięsem więc podzielę się z wami sposobem ich wykonania , jak robię ciasta nie będę tutaj opisywała tylko podam link do wpisu z ciastem , a przedstawię tylko przygotowanie farszu i sam proces gotowania pierogów .


Będziemy potrzebować: 

Ciasto na pierogi – przygotowanie w linku

na farsz :
1 cebula
400 g mięsa ( szynkowe wołowe , łopatka lub inne )
1 namoczona w wodzie bułka i odsączona
sól , pieprz
olej lub oliwa do smażenia i gotowania pierogów


Link do filmu z przygotowania : Pierogi z mięsem 
https://www.youtube.com/watch?v=mE-A_0K2lBo


Przygotowanie:
Zaczynam od przygotowania mięsa tym razem robiłam z szynki surowej(była na promocji w sklepie , ale może być inne mięso ) . Mięso gotuje w niewielkiej ilości wody z dodatkiem soli ,pieprzu ,ziela angielskiego i ząbku  czosnku aż do miękkości mięsa . 
Mięso mam gotowe teraz przygotuję pozostałe składniki farszu . Bułkę moczę w zimnej wodzie gdy jest miękka odciskam . Cebulę kroję na plasterki (nie muszą być drobne i tak będę wszystko mielić w maszynce do mięsa ) i podsmażam na patelni z odrobiną tłuszczu . 
Mięso kroje na mniejsze kawałki i zaczynam mleć w maszynce na przemian dodając mięso i odrobinę cebuli , bułkę zawsze daje na koniec do mielenia . Wszystkie składniki mam zmielone doprawiam je sola i pierzem i dokładnie mieszam ręką . Farsz mam gotowy

Ciasto (przepis podałam w innym wpisie link w opisie :) rozwałkowuje i wycinam za pomocą szklanki kółka , skrawki ciasta przykrywam ściereczką żeby nie obsychało . I zaczynam lepić pierogi daję około 1 łyżeczki farszu na środek ciasta składam na pół i zaciskam mocno palcami łączenie ciasta , pieróg gotowy :)

Teraz przystępuję do gotowania pierogów . Najlepiej użyć dużego garnka żeby pierogi swobodnie mogły pływać nie dotykając dna . Ja używam rondla , do wody w której gotuję pierogi dodaję około 1 łyżki soli ( zależy ile wody używamy ) i 1 łyżkę oliwy lub oleju . 
Pierogi wrzucam do gotującej się wody . Gotuję je około 3 minut od momentu zagotowania ponownie wody . 
Delikatnie mieszam najlepiej drewnianą łyżką żeby nie pokaleczyć pierogów . Od momentu wypłynięcia pierogów polewam je zimną wodą i powtarzam to jeszcze dwa razy za każdym razem gdy polewam wodą woda przestaje się gotować czekam aż zacznie znowu i powtarzam polewanie .

Pierogi są gotowe podaję je z roztopionym masełkiem.

Smacznego

Pozdrawiam Babcia Ewa







18 komentarzy:

  1. Hmmm, do pierogów z mięsem bułka??? A w jakim celu, chyba tylko dlatego , żeby było więcej. Nieeee!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się że jedna bułka i dobrze odsączona nie zwiększy za bardzo objętości farszu . A daję ją zawsze na koniec mielenia mięsa dzięki czemu czyści maszynkę z mięsa .
    Po za tym od dawien dawna dodaje bułkę , nie którzy dodają bułkę tartą zamiast zwykłej bułki i farsz zawsze wychodzi przepyszny :) Słyszałam również opinie że bułka wchłania tłuszcz z mięsa przez co pierogi po ugotowaniu i przekrojeniu są ładne .
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiedz Babciu :) czemu polewasz pierogi zimną wodą ???

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać że jest jest to dobre pytanie :) Robię to automatycznie i z tego co pamiętam zawsze tak robiłam może kiedyś ktoś mi to pokazał albo przeczytałam w jakiejś gazecie komunistycznej :)

    Ale robię to tak dlatego że nie patrzę na zegarek a po trzech wypłynięciach zawsze mam pierogi ugotowane i nigdy nie są rozgotowane .

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiedz babciu czy to ieso to niebedzie za suche czy moe dodajesz do niego jeszcze jakis wywar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała rada. Dobrze jest pozostawić mięso po ugotowaniu w wodzie w której się je gotowało aż do ostygnięcia. Wtedy jest soczyste

      Usuń
  6. nie dodaję żadnego wywaru , mięso samo w sobie po ugotowaniu jest wilgotne .

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, fajny blog wreszcie naucz.ę się robić dobre pierogi

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nie dodaję bułki, dla mnie to też profanacja! Nie dodaję smażonej cebulki, ale to chyba kwestia smaku. Za to mięsoi kawałek boczku bądź słoninki, gotuję z dodatkiem warzyw - marchwi selera, cebuli i dużej ilości pieprzu ziarnistego, ziela angielskiego, liści lubczyku, gałązek pietruszki, a także listka laurowego oraz soli. Po ugotowaniu nie wylewam wywaru, tylko po zmieleniu mięsa i warzyw korzeniowych, dolewam powoli wyrabiając mięso (tyle bulionu ile wchłonie mięsko). Potem farsz schładzam w lodówce.Dzięki temu pierogi po ugotowaniu są bardzo soczyste.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak tam profanacja z tą bułką! farsz nie jest taki twardy, jest delikatniejszy(zależy od rodzaju mięsa),Ja nieraz dodaję do farszu mięsnego łyżkę kaszki manny

    OdpowiedzUsuń
  10. Bywa że mieszam farsz mięsny do pierogów z ugotowaną kaszą jaglaną.Fajne tu przepisy i bardzo czytelne.Pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanie, ile wcześniej można farsz pzygotować? Ja zrobiłam dwa dni przed lepieniem pierogów, czy z farszem będzie wszystko ok, jeżeli go trzymam w lodówce?
    Pozdrawiam i wesołych świąt żyzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli był trzymany w lodówce to nic złego nie powinno się z nim stać , ale najlepiej przed użyciem sprawdzić smak czy jest dobry
      Pozdrawiam i Życzę Wesołych i Zdrowych Świąt

      Usuń
  12. Bułka namoczona , dodatkowo zawiera sporą ilość wody (nawet odsączona ), dzięki temu farsz jest bardziej puszysty i lepiej łączy się z ciastem :). Zamiast bułki zawsze można dodać trochę rosołu , bulionu , lub właśnie wody w ostateczności :). Spróbujcie na prawdę warto :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierogi,jak ta lala,nie ma jak swojej roboty.
    Można doprawić według własnego gustu,a
    nie jałowe mrożonki z Super Marketu.
    Też babcia i też Ewa
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, jestem tu drugi raz, pierwszy skorzystałam z przepisu na syrop z malin, który wyszedł super. A teraz na pewno przygotuję pierogi z mięsem, gdyż są to moje ulubione i specjalnie zawsze kiedy wpadam do Baru Mlecznego, to tylko na pierogi z mięsem. Myślałam do tej pory, że pierogi takie przygotowujemy z surowego mięsa, a że brzydzę się surowego mięsa próbować, więc cieszę się, że jednak może być mięsko gotowane. Chciałam jeszcze powiedzieć, że jestem pod ogromnym wrażeniem ogromu przepisów jaki znalazłam tu na Pani stronie oraz jak świetnie sobie Pani radzi z tą zdobyczą nowoczesności jaką jest internet. I już blog dodałam do ulubionych na pasku i na pewno będę tu często zaglądać po to by się dokształcić i zaskoczyć męża oraz wszystkim znajomym na około polecać by tu zaglądali. Serdecznie Panią pozdrawiam. M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i że znalazła Pani coś dla siebie . Filmiki mogły by być lepszej jakości ale mam nadzieję że widać co potrzeba :) Co do internetu to jak się ma 4 synów i wnuków płci męskiej to wiedza sama przychodzi a i w pracy przed laty miałam kontakt z komputerami także obsługa nie sprawia mi kłopotu :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...